Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308025182022 | Sinirbilim ve Bilişsel Psikoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sinirbilim perspektifinden insan bilişi ve bilişsel psikoloji konularının ele alınmasıdır. Algı, dikkat, bellek, duygu, karar verme ve problem çözme gibi bilişsel psikolojinin temel konuları güncel araştırmalar ve sinirbilim çalışmalarından elde edilen bulgular çerçevesinde derste tartışılacaktır. Dersin tamamlanmasından sonra öğrencilerin bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımlara ve araştırma yöntemlerine ilişkin bir kavrayış kazanması beklenmektedir.
Prof. Dr. Sonia Amado Doç. Dr. Mehmet Koyuncu Doç. Dr. Aycan Kapucu Eryar Dr. Öğr. Üyesi Elvan Arıkan İyilikçi Öğr. Gör. Dr. Gülin Kaça
1 | 1. Bilişsel psikolojide bilimsel yöntemlerin nasıl kullanıldığının anlaşılması |
2 | 2. Algı, dikkat, duygu, problem çözme ve karar verme ile ilgili temel bilişsel teorileri anlama. |
3 | 3. Biliş ile ilgili güncel görgül araştırmaları tartışabilme. |
4 | 4. Bilişsel psikoloji ile ilgili konuları sinirbilim yöntemleri kullanarak araştıran desenlerini anlayabilme ve sonuçları belirli bir bilişsel teori ve sinirbilim çerçevesinde yorumlayabilme |
5 | 5. Belirli popülasyonlarda (örn. bellek kaybı, bunama, yaşlılık gibi nedenlerle) görülen bilişsel bozuklukların incelenmesi ile normal bilişsel süreçlerin nasıl anlaşılabileceğini kavramak. |
6 | 6. Bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımların ve araştırma sonuçlarının günlük yaşamda nasıl uygulama alanları bulabileceğini tartışabilme. |
7 | 7. Bilişsel psikoloji ile ilgili deneysel bir çalışmayı planlama, tasarlama, yürütme ve rapor edebilme becerisini kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bilişsel psikoloji nedir, algı, dikkat, bellek, duygu, karar verme, problem çözme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | BÖLÜM 1: Beyin ve Zihin (Sonia Amado) | ||
2 | BÖLÜM 1: Beyin ve Zihin (Sonia Amado) | ||
3 | BÖLÜM 2: Algı (Mehmet Koyuncu) | ||
4 | BÖLÜM 2: Algı | ||
5 | BÖLÜM 3: Dikkat (Sonia Amado) | ||
6 | BÖLÜM 3: Dikkat (Sonia Amado) | ||
7 | Çalışma Belleği (Gülin Kaça) | ||
8 | Bellek (Aycan Kapucu) | ||
9 | Bellek | ||
10 | Yürütücü İşlevler (Gülin Kaça) | ||
11 | Duygu ve Biliş | ||
12 | Karar Verme (Elvan Arıkan) | ||
13 | Karar Verme | ||
14 | BÖLÜM 10: Problem Çözme ve Yaratıcılık (Elvan Arıkan) |
Ders Kitabı: Smith, E. E. & Kosslyn S. M. (2009). Cognitive Psyhcology: Mind and Body. Pearson. Yardımcı Kitaplar, Dergiler ve Makaleler: Ashcraft, M.H. Cognition: International Edition, 4/E,2006, Pearson Emotion and Cognition Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition Memory and Cognition Journal of Experimental Psychology: General Chu, Y. & Macgregor, J. (2011). Human performance on insight problem solving: a review. The Journal of Problem Solving, 3. Chabris, C. & Simons, D. (2018). Görünmez Goril. Say Yayınları Dunn, B. D., Dalgleish, T., & Lawrence, A. D. (2006). The somatic marker hypothesis: A critical evaluation. Neuroscience and Biobehavioral Reviews, 30, 239–271. Kahneman, D. (2003). A perspective on judgment and choice: Mapping bounded rationality. American Psychologist, 58(9), 697–720. Lerner, J. S., Li, Y., Valdesolo, P., & Kassam, K. S. (2015). Emotion and decision making. Annual Review of Psychology, 66, 799–823. Runco, M. A. (2014). Creativity_Theories and Themes: Research, Development, and Practice (2nd Ed.). Elsevier Inc. (Chapter 1) Schacter, D. (1999) The Seven Sins of Memory: Insights from psychology and cognitive neuroscience. American Psychologist. Steingroever, H., Wetzels, R., Horstmann, A., Neumann, J., & Wagenmakers, E. J. (2013). Performance of healthy participants on the Iowa gambling task. Psychological Assessment, 25(1), 180–193.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Okuma | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 75 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 3 | 2 | 6 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 |