GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102125141998 Tarım Toprakları ve Sulama Sularında Çevre Kirliliği Problemi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğinin nedenlerini ortaya koymalarını, bunlara karşı alınabilecek önlemleri saptamalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Sezai DELİBACAK


1 1. Toprak, su ve çevre ile ilgili terimlerin anlamlarını kavrayabilme. 2. Tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğinin nedenleri ve kaynaklarını belirleyebilme 3. Tarım toprakları ve sulama sularında kirlilik ölçüt değerlerini kullanarak toprak ve su kirliliği ile ilgili değerlendirmeler yapabilme 4. Tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğini önlemek için alınması gereken önlemleri belirleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğinin nedenleri ve kaynakları; tarım toprakları ve sulama sularında kirlilik ölçüt değerleri; tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğini önlemek için yapılması gerekenler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; çevre sorunlarının ortaya çıkmasına neden olan temel faktörler
2 Çevre, toprak ve su kirliliği ile ilgili terimler ve açıklamaları
3 Su kaynaklarının kirlenmesine neden olan etmenler
4 Toprak kirliliğine neden olan etmenler
5 Tarımsal faaliyetler ve çevre ilişkileri
6 Kentsel atıklar; arıtma çamurları; tarımda arıtma çamuru kullanımı
7 Tarım topraklarında ağır metal kirliliği ve kaynakları
8 Ara sınav
9 Topraktaki iz elementlerin ve ağır metallerin tarımsal üretime olan etkileri
10 Arıtılmış atık suların tarımda kullanımı
11 Topraklardaki ağır metal kirliliğini giderme
12 Türkiye’deki akarsularda kirlilik sorunu
13 Türkiye’deki göllerde kirlilik sorunu
14 Toprak, su ve çevre kirliliğine karşı alınması gereken önlemler
15 Dersin genel değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Tan, K.H., 1994. Environmental Soil Science. Markel Dekker Inc., 270 Madison Aveneu, New York,10016 U.S.A., ISBN 0-8247-9198-3, 255 p. Tuncay, H., 1994 Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 512, Bornova-İzmir. Ayers, R. S. & Westcot, D. W., 1989. Water quality for agriculture. FAO, Irrigation and Drainage Paper 29 Rev. 1, Rome, 174 p. Haktanır, K., Arcak, S. 1998. Çevre Kirliligi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları 1503. A. Ü. Ziraat Fakültesi Halkla Ilişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara, 323 s. Uslu, O., Türkman, A. 1987. Su Kirliliği ve Kontrolü. T.C. Başbakanlık Çevre Genel Müdürlüğü Yayınları Eğitim Dizisi No 1. Ankara, 364 s.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 25 25
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 20 3 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 16 3 48
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 3 60
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek