Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102125141998 | Tarım Toprakları ve Sulama Sularında Çevre Kirliliği Problemi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğinin nedenlerini ortaya koymalarını, bunlara karşı alınabilecek önlemleri saptamalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Sezai DELİBACAK
1 | 1. Toprak, su ve çevre ile ilgili terimlerin anlamlarını kavrayabilme. 2. Tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğinin nedenleri ve kaynaklarını belirleyebilme 3. Tarım toprakları ve sulama sularında kirlilik ölçüt değerlerini kullanarak toprak ve su kirliliği ile ilgili değerlendirmeler yapabilme 4. Tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğini önlemek için alınması gereken önlemleri belirleyebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğinin nedenleri ve kaynakları; tarım toprakları ve sulama sularında kirlilik ölçüt değerleri; tarım toprakları ve sulama sularında çevre kirliliğini önlemek için yapılması gerekenler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; çevre sorunlarının ortaya çıkmasına neden olan temel faktörler | ||
2 | Çevre, toprak ve su kirliliği ile ilgili terimler ve açıklamaları | ||
3 | Su kaynaklarının kirlenmesine neden olan etmenler | ||
4 | Toprak kirliliğine neden olan etmenler | ||
5 | Tarımsal faaliyetler ve çevre ilişkileri | ||
6 | Kentsel atıklar; arıtma çamurları; tarımda arıtma çamuru kullanımı | ||
7 | Tarım topraklarında ağır metal kirliliği ve kaynakları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Topraktaki iz elementlerin ve ağır metallerin tarımsal üretime olan etkileri | ||
10 | Arıtılmış atık suların tarımda kullanımı | ||
11 | Topraklardaki ağır metal kirliliğini giderme | ||
12 | Türkiye’deki akarsularda kirlilik sorunu | ||
13 | Türkiye’deki göllerde kirlilik sorunu | ||
14 | Toprak, su ve çevre kirliliğine karşı alınması gereken önlemler | ||
15 | Dersin genel değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Tan, K.H., 1994. Environmental Soil Science. Markel Dekker Inc., 270 Madison Aveneu, New York,10016 U.S.A., ISBN 0-8247-9198-3, 255 p. Tuncay, H., 1994 Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 512, Bornova-İzmir. Ayers, R. S. & Westcot, D. W., 1989. Water quality for agriculture. FAO, Irrigation and Drainage Paper 29 Rev. 1, Rome, 174 p. Haktanır, K., Arcak, S. 1998. Çevre Kirliligi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları 1503. A. Ü. Ziraat Fakültesi Halkla Ilişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara, 323 s. Uslu, O., Türkman, A. 1987. Su Kirliliği ve Kontrolü. T.C. Başbakanlık Çevre Genel Müdürlüğü Yayınları Eğitim Dizisi No 1. Ankara, 364 s.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 |