Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102125422009 | Su Erozyonu İle Meydana Gelen Toprak Kayıplarını Hesaplama Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, potansiyel ve gerçek su erozyonunun tahmini olarak belirlenmesi ve toprak koruma planlaması yapılmasıdır.
Prof. Dr. Gökçen YÖNTER
1 | Toprak erozyonunu tanımlayabilme |
2 | Toprak kaybı hesaplamalarında kullanılan denklemleri bilme |
3 | Sentetik hidrografları yapabilme |
4 | USLE/RUSLE denklemlerini bilme |
5 | Denklemlerle ilgili hesaplama yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Su erozyonunda etkili olan parametreler, yağış ve akım oluşturma faktörü, toprak aşınabilirlik faktörü, eğim uzunluğu ve dikliği faktörü, bitki yönetimi faktörü, toprak koruma faktörü, toprak kaybı toleransı, Evrensel Toprak Kaybı Tahmin Eşitliği (USLE) ve (RUSLE), ortalama toprak kaybının ton/ha/yıl olarak hesaplanması.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Erozyon nedir, tanımı | Yok | ||
2 | Free, Zingg, Smith, Ellison, Browning, Musgrave denklemleri | Yok | ||
3 | Bisal ve MUSLE denklemleri, Sentetik hidrograflar | Yok | ||
4 | Sentetik hidrografla örnek çözüm | Yok | ||
5 | USLE denklemi | Yok | ||
6 | USLE denklemi parametreleri | Yok | ||
7 | RUSLE denklemiRUSLE equation | Yok | ||
8 | RUSLE denklemi parametreleri | Yok | ||
9 | Toprak kaybı hesaplama denklemlerinin toprak koruma amacı ile kullanımı | Yok | ||
10 | Toprak kaybı hesaplama yöntemlerine ait bir örnek çözüm | Yok |
1. Wıschmeier, W.H., Smith, D.D.,1978. Predicting rainfall erosion losses- a guide to conservation planning. U.S. Department of Agriculture, Agriculture Handbook No: 537. 2. Taysun, A.,1989. Toprak ve Su Korunumu. Ege Üniv. Zir. Fak., No: 92-III. 3. Renard, K.G., Foster, G.R.,Weesies, G.A., McCool, D.K., Yoder,D.C.,1997. Predicting soil erosion by water a guide to conservation planning with the Revised Universal Soil Loss Equation (RUSLE). U.S. Department of Agriculture Hanbook. No:703. 4. Çanga,M., 1995. Toprak ve Su Koruma. Ankara Üniv. Zir. Fak., No:1386.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Uygulama/Pratik | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 6 | 6 | 36 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 231 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 |