GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102125432009 Sağlıklı Toprağın Mikrobiyal Göstergeleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Toprak sağlığını izlemede kullanılan mikrobiyal göstergeleri tanımasını ve toprak sağlığı ile bu göstergeler arasındaki ilişkileri kavramasını sağlamaktır.



1
2
3
4
5


Yok


Yok


Toprak sağlığını izlemede kullanılan mikrobiyolojik göstergeler, toprak sağılığı ve toprak kalitesi kavramlarının tanımlanması, mikrobiyolojik göstergelerin avantajları ve dezavantajları


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Toprak sağlığının önemi Toprak mikrobiyoloji laboratuarlarının tanıtımı
2 Toprak sağlığını değerlendirme çerçevesi Laboratuar çalışmaları
3 Biyofarklılığın göstergeleri Laboratuar çalışmaları
4 Karbon döngüsünün göstergeleri Laboratuar çalışmaları
5 Azot döngüsünün göstergeleri Laboratuar çalışmaları
6 Toprak biyomasının göstergeleri Laboratuar çalışmaları
7 Mikrobiyal aktivitenin göstergeleri Laboratuar çalışmaları
8 Anahtar türler Laboratuar çalışmaları
9 Biyoyarayışlılığın göstergeleri Laboratuar çalışmaları
10 Ara sınav
11 Toprak kalitesi Laboratuar çalışmaları
12 Toprak kalitesinin belirlenmesi Laboratuar çalışmaları
13 Mikrobiyolojik indikatörlerle ilgili problemler Laboratuar çalışmaları
14 Uygulama sınavı Uygulama sınavı
15 Fina sınavı Fina sınavı
16

Nielsen, M.N., Winding, A., 2002. Microorganisms as indicators of soil health. National Environmental Resarch Inst., Denmark, Technical Report No.388. Doran, J.W., Safley, M., 1997. Defining and assessing soil health and sustainable productivity. In: Biological Indicators of Soil Health. Pankhurst, C.E., Doube, B.M., Gupta, V.V.S.R. (eds.). CAB Int., pp.1-28. Dilly, O., Blume, H.P., 1998. Indicators to assess sustainable land use with reference to soil microbiology. Advances in GeoEcology, 31:29-36. Bloem, J., Breure, A.M., 2002. Microbial indicators. In: Bioindicators/Biomonitors. Principles, Assessment, Concepts. Breure, A.M., Markert, B.A., Zechmeister, H.G. (eds.). Elsevier, Amsterdam.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 8 112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Laboratuvar Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 214

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek