GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102125472011 Toprak Kalitesi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin toprak kalitesi kavramını ve önemini, toprak kalitesinin değerlendirilmesini, toprak kalitesinin kontrolü ve yönetimini kavrayabilmelerini sağlamaktır.


Prof.Dr. Sezai DELİBACAK


1 l . Toprak kalitesi ve önemini kavrayabilme. 2. Toprak kalitesini etkileyen fiziksel özellikleri belirleyebilme. 3. Toprak kalitesini etkileyen kimyasal özellikleri belirleyebilme. 4. Toprak kalitesini etkileyen biyolojik özellikleri belirleyebilme. 5. Toprak kalitesinin kontrolü için yapılması gerekenleri belirleyebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Toprak kalitesi kavramı ve önemi; toprak kalitesinde etkili olan fiziksel özellikler ve etkileri; toprak kalitesini etkileyen kimyasal olaylar ve etkileri; toprak kalitesini etkileyen biyolojik özellikler; toprak kalitesi göstergeleri (indikatörleri); toprak kalitesinin kontrolü; toprak kalitesinin yönetimi.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; toprak kalitesi kavramı ve önemi Toprak örneklerinin alınması
2 Toprak kalitesinde etkili olan fiziksel özellikler Hacim ağırlık tayini
3 Toprak kalitesinde etkili olan fiziksel özellikler (devam) Organik madde analizi
4 Toprak kalitesini etkileyen kimyasal olaylar ve süreçler Toplam azot (N) analizi
5 Toprak kalitesinde etkili olan kimyasal özellikler Mineralize olan N tayini
6 Toprak kalitesini etkileyen biyolojik özellikler Tane irilik dağılımı analizi
7 Toprak kalitesi göstergeleri Makro boşluk tayini
8 Ara sınavı
9 Topraktaki organik madde dinamiği ve toprak kalitesi ile ilişkisi KDK analizi
10 Toprak kalitesinin kontrolü Değişebilir katyonların analizi
11 Toprak kalitesinin yönetimi Toprakta pH ve tuz analizi
12 Bitkisel üretim toprak kalitesi ilişkileri Toprak fiziksel kalitesinin belirlenmesi
13 Toprak kirliliği ile toprak kalitesi arasındaki ilişkiler Analiz sonuçlarını kullanarak toprak kalitesini değerlendirme
14 Ders ile ile ilgili genel değerlendirme Rapor hazırlama
15 Ders ile ilgili genel değerlendirme Uygulama sınavı
16 Final sınavı

E.G Gregorıch ve M.R. Carter,1997. Soil Quality For Crop Production And Ecosystem Health, Elsevier Science Publishers B.V. Sara Burgerhartsstraat 25 P.O. Bıx 21 1,1000 AE Amsterdam,The Netherlands.ISBN:0-444-81661-5 P.Schjqnning,S.Elmholt and B.TCristensen,2004. Managing Soil Quality,Challenges in Modern Agricalture. CABI Publishing,CAB International Wallingford Oxon OX10 8DE UK ISBN 0 85199 67 X Ademola K.Braimoh,Paul L.G.Vlek,2008. Land Use and Soil Resources.Springer Science+Business Media B.V ISBN-978-1-4020-6777-8 A.R.Dexter,2004.Soil physical quality Part I.Theory,effects of soil texture,density,and organic matter,and effects on root growth.Geoderma 120,201-214. A.R.Dexter,2004.Soil physical quality: Part II. Friability,tillage,tilth and hard-setting Geoderma 120,215-225. A.R.Dexter,2004.Soil physical quality: Part III:Unsaturated hydraulic conductivity and general canclusions about S-theory.Geoderma 120,227-239.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Laboratuvar 14 4 56
Rapor Hazırlama 1 4 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 11 3 33
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 3 45
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek