Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201185022012 | Etik Bir Varlık Olarak İnsan | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ahlakın felsefî olarak irdelenmesi ve kritik edilmesinin yanı sıra insan olmak ile etik arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Prof. Dr. Solmaz Zelyüt
1 | Etik meseleleri ifade edebilme |
2 | Etik meseleleri tartışabilme |
3 | Tartışmalı etik ve etikopolitik meseleler hakkında kendi görüşünü geliştirebilme |
Yok
Yok
Bu derste etiğin ve ahlak felsefesinin ne olduğu; başlıca rakip ahlak felsefeleri; ahlak ve politikanın ilişkisi incelenecektir. Başlıklar şöyle sıralanabilir: Etik olan nedir? Etik nedir? Aristoteles etiği versus Kant Etiği veya erdem etiği versus deontoloji Ahlak ve politika arasındaki bağ.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Etik olan ve bir disiplin olarak etik | ||
2 | Ethik, ethos, karakter | ||
3 | Ahlak ve ahlak felsefesi | ||
4 | Ahlak felsefesine giriş | ||
5 | Etik Türleri | ||
6 | Etik Türleri | ||
7 | Uygulamalı etik | ||
8 | Biyoetik | ||
9 | Etik ve Hukuk | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Aristoteles Etiği | ||
12 | Aristoteles Etiği | ||
13 | Spinoza Etiği | ||
14 | Kant Etiği | ||
15 | Kant Etiği | ||
16 | Final Sınavı |
Aristoteles, Nikomakhos’a Ethik, çev. Saffet Babür, Kebikeç Yayınları, Ankara, 2005. Kant, Pratik Aklın Eleştirisi, Çev. İoanna Kuçuradi, Ülker Gökberk, Füsun Akatlı. Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1999. Kant, Ahlak Metafiğinin Temellendirilmesi, çev. Ioanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2002. Spinoza, Ethica, çev. Çiğdem Dürüşken, Kabalcı, 2011. Spinoza, Teolojik Politik İnceleme. Çev. R. Ergün- C. B. Akal, Dost Kitapevi, 2008. Ross Poole, Ahlak ve Modernlik, çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yay., 1993. Solmaz Zelyüt, iki Adalet Arasında, Vadi yay., 1997. Solmaz Zelyüt, Spinoza, Dost Kitapevi, 2011. Alasdair MacIntyre, Ethikin Kısa Tarihi, çev. Solmaz Zelyüt- Hakkı Hünler, Paradigma Yay., Alasdair MacIntyre, After Virtue, University of Notre Dame Pres, 2007. Martha Nussbaum, The Fragility of Goodness, Cambridge Uni. Pr. 2001. Ahmet Cevizci, Etik, Say Yay., 2014. Ahmet Cevizci, Uygulamalı Etik, Say Yay., 2013.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 206 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |