| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201185072015 | Romantik İlişkiler ve Kıskançlık | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı insan romantik ilişkilerini evrimsel perspektifte tartışmaktır.
| 1 | 1. Evrimin ve evrimsel psikolojinin ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak |
| 2 | 2. İnsan davranışlarının evrimsel temelleri hakkında bilgi edinmek |
| 3 | 3. İnsan cinselliğinin evrimsel temelleri hakkında bilgi edinmek |
| 4 | 4. İnsan cinsel davranışını çokdisiplinli (biyolojik, antropolojik, sosyal/bilişsel psikolojik vs.) bir tarzda ele alabilmek |
| 5 | 5. İnsan eşleşmesine Darwinyen prensiplerle bakabilmek |
Yok
Yok
• Evrimin ilkeleri: Doğal ve cinsel seçilimi anlamak • Darwinyen davranış biliminin ilkeleri • Erkeğin ve kadının eşleşme tercihleri • Kısa ve uzun süreli eşleşme stratejileri • Babalık şüphesi ve doğurguları • Romantik kıskançlık ve kıskaçlıkta cinsiyet farklılıkları • Cinsiyetiçi rekabet olgusunda hata yönetimi yaklaşımı • Uzun süreli ilişkiler, evlilik ve eşi elde tutma • İkili ilişkilerin ve aşkın evrimi • İlişkilerde bağımlılık
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | ||
| 2 | Evrimin ilkeleri: Doğal ve cinsel seçilimi anlamak | ||
| 3 | Darwinyen davranış biliminin ilkeleri | ||
| 4 | Ebeveyn yatırımı ve eşleşme | ||
| 5 | Cinsel yolla üremenin kökenleri | ||
| 6 | Kadınların uzun süreli eşleşme tercihleri | ||
| 7 | Erkeklerin uzun süreli eşleşme tercihleri | ||
| 8 | Kadınların kısa süreli eşleşme tercihleri | ||
| 9 | Erkeklerin kısa süreli eşleşme tercihleri | ||
| 10 | Romantik kıskançlık ve kıskaçlıkta cinsiyet farklılıkları | ||
| 11 | Ara sınav | ||
| 12 | Cinsiyetiçi rekabet ve eşleşme olgularında hata yönetimi yaklaşımı | ||
| 13 | İkili ilişkilerin ve aşkın evrimi | ||
| 14 | İlişkilerde bağımlılık | ||
| 15 | Eşi elde tutma | ||
| 16 | Final Sınavı |
• Buss, D. M. (2009). Evolutionary psychology: The new science of the mind. Boston: Pearson. • Gaulin, S. J. C., McBurney, D. H. (2001). Psychology: An evolutionary approach. NJ: Prentice Hall. • Crawford & Krebs (2008). (Eds) Foundations of evolutionary psychology. New York: LEA • Buss, D.E. (Ed.)(2005). The handbook of evolutionary psychology. New York: Wiley • Buss, D. M. (1988). From Vigilance to Violence: Tactics of Mate Retention in American Undergraduates. Ethology & Sociobiology, 9, 291-317. • Haselton, M. G., & Buss, D. M. (2000). Error Management Theory: A new perspective on biases in crosssex mind reading. Journal of Personality and Social Psychology, 78, 81-91. • Diamond, J. (1998). Seks neden keyiflidir? İnsanın cinsel evrimi. İstanbul: Varlık/Bilim • Miller, G. (2000). The mating mind. New York: Doubleday
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 33 | 33 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 33 | 33 |
| Okuma | 14 | 7 | 98 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 210 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | |||||||||||
| ÖÇ 5 |