GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204117262019 Lojistik İşletmeler İçin Hizmet Pazarlaması Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Lojistik yönetimi bağlamında hizmet pazarlaması hakkında genel bilgiler, tarihsel gelişim, kavram ve tanımlar, hizmetlerin çeşitleri ve özellikleri, hizmet pazarlaması stratejileri, hizmet pazarlama programlarının araştırılması dersin amacını oluşturmaktadır.


Prof. Dr. G. Nazan GÜNAY


1 Müşteri ve servis sağlayıcı açısından temel terim ve ilkelerini hizmet ve ürün pazarlaması arasındaki farklılıkların anlaşılması
2 Müşteri ve üretici perspektifinden hizmet süreçlerini tanımlayıp bir akış diagramı yapılandırmak
3 Üretkenlik, kalite ve hizmet sağlama konularının anlaşılması

Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)


Yok


Yok


Hizmet sektörüne özgü ana ilkeler, kavramlar ve pazarlama stratejileri ders kapsamında tanıtılacaktır. Hizmet süreci ve sağlanması, müşteri sadakati, fiyatlama, iletişim çeşitli hizmet endüstrilerinde incelenecektir. Pazarlamada ele alınan 4P, hizmet sektöründe 8P’ye genişletilecek, bireysel ve grup çalışmalarıyla da hizmet pazarlamasının anlaşılması sağlanacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hizmet Pazarlaması: Kavramlar
2 Hizmetler Bağlamında Tüketici Davranışı
3 Rekabetçi Pazarlarda Hizmet Konumlandırma
4 Hizmet Ürünleri Geliştirme: Ham ürün ve Tamamlayıcı Ürünler
5 Hizmet Dağıtımı
6 Fiyatlama ve Gelir Yönetimi Uygulaması
7 Hizmet Tutundurma
8 Ara Sınav
9 Hizmet Süreci Tasarımı ve Yönetimi
10 Talep ve Üretim Kapasitesi Dengelenmesi
11 Hizmet Çevresi
12 Hizmet Üstünlüğü için İnsan Yönetimi
13 İlişki Yönetimi ve Sadakat Oluşturma
14 Şikayet Karşılama
15 Hizmet Kalitesi ve Üretkenliği İyileştirme
16 Final Sınavı

• Lovelock C., “Services Marketing, 5/E”, Yale University, Visiting Professor Jochen Wirtz, National University of Singapore, Prentice Hall, (2004). • Payne A., “The Essence of Services Marketing”, Cranfield School of Mgt., Cranfield, UK, Prentice Hall PTR, (1993) • Lovelock C., “Services Marketing, 5/E”, Yale University, Visiting Professor Jochen Wirtz, National University of Singapore, Prentice Hall, (2004).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Okuma 8 1 8
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 5 3 3 3 3 3 3 4 3 4 4
ÖÇ 2 5 5 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek