Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204097192015 | Yaratıcı Ekonomiler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, yaratıcılığın ne olduğunu, yaratıcı endüstrilerin gelişmesini belirleyen faktörleri ve toplumun gelecekte daha fazla yenilik ve yaratıcılık ile tanımlanacağını işaret eden gelişmelerin analiz edilmesi gibi konuları kavrayabilmelerini ve yorumlayabilmelerini sağlamaktır.
PROF. DR. NEŞE KUMRAL
1 | Yaratıcılık kavramı ve bu kavramla ilişkili olan bilgi, yenilik, icat ve öğrenme kavramlarını tanımlayabilme. |
2 | Fordist ve post-fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisini kurabilme. |
3 | Yaratıcı ekonomide yaratıcı merkezlerin belirleyicileri olarak teknoloji, yetenek ve tolerans bileşenlerini açıklayabilme. |
4 | Teknoloji, talep ve turizmin yaratıcı ekonomideki yeri ve önemini analiz edebilme. |
5 | Yaratıcı endüstrilerin küresel ticaretteki yerini analiz edebilme. |
6 | Dünya’daki yaratıcı bölgelere dair farklı örneklerden yola çıkarak Türkiye’nin yaratıcı kapasitesine dair sentez yapabilme. |
Yok
Yok
Yaratıcılık konseptinin tanımlanması. Bilgi, yenilik, icat ve öğrenmenin tanımlanması. Yaratıcı ekonomi, yaratıcı şehirler ve bölgeler. Yaratıcı sınıf, yaratıcı endüstriler ve yaratıcı kümeler. Fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisi. Post-fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisi. Yaratıcı merkezlerin belirleyicileri olarak teknoloji, yetenek ve tolerans. Yaratıcı ekonomilerin büyük etkileyenleri olarak teknoloji, talep ve turizm. Yaratıcı endüstrilerin küresel ticaretteki yeri. Amerika ve Avrupa’dan yaratıcı bölgelere dair örnekler. Türkiye’nin yaratıcı kapasitesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılık konseptinin tanımlanması | ||
2 | Bilgi, yenilik, icat ve öğrenmenin tanımlanması | ||
3 | Yaratıcı ekonomi, yaratıcı şehirler ve bölgeler | ||
4 | Yaratıcı sınıf, yaratıcı endüstriler ve yaratıcı kümeler | ||
5 | Fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisi | ||
6 | Post-fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisi | ||
7 | Yaratıcı merkezlerin belirleyicileri olarak teknoloji, yetenek ve tolerans | ||
8 | Yaratıcı ekonomilerin büyük etkileyenleri olarak teknoloji, talep ve turizm | ||
9 | Yaratıcı ekonomilerin büyük etkileyenleri olarak teknoloji, talep ve turizm | ||
10 | Yaratıcı endüstrilerin küresel ticaretteki yeri | ||
11 | Yaratıcı endüstrilerin küresel ticaretteki yeri | ||
12 | Yaratıcı endüstrilerin küresel ticaretteki yeri | ||
13 | Amerika ve Avrupa’dan yaratıcı bölgelere dair örnekler | ||
14 | Amerika ve Avrupa’dan yaratıcı bölgelere dair örnekler | ||
15 | Türkiye’nin yaratıcı kapasitesi | ||
16 | Türkiye’nin yaratıcı kapasitesi |
• UNCTAD, “Creative Economy Report” 2008. • Weiping Wu , “Dynamic Cities and Creative Clusters” , World Bank Policy Research Working Paper 3509, February 2005. • OECD Science, “Technology and Industry Scoreboard 2007, Innovation and Performance in the Global Economy” • Florida, R.: “Bohemia and economic geography”, Journal of Economic Geography 2 (1): 55, 2002 • Florida, R., “The Rise of the Creative Class” Basic Books, New York, 2002 • Cooke, P., “Technology, Talent and Tolerance in European Cities: A Comparative Analysis: Full Research Report ESRC End of Award Report”, RES-000-23-0467. Swindon: ESRC, 2007 • Florida,R., Tinagli,I. “Europe in Creative Age”, Alfred P. Sloan Foundation, February 2004 • Porter,M., Schwab, K., “The Global Competitiveness Report 2008-2009”, World Economic Forum, 2008
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Seminer | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 25 | 3 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 25 | 3 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 308 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |