GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204097412015 Çağdaş İktisadi Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 1 1 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste, öğrencilerin İktisat teorisinde Keynes sonrasında ortaya çıkan iktisat okullarını incelemeleri ve bu teoriler doğrultusunda iktisadi analizler yapabilmeleri amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. R. Funda Barbaros


1 1- İktisat okullarının sahip oldukları düşünceleri anlayabilme
2 2- Farklı iktisat okullarına göre iktisadi analizler yapabilme.
3 3- Farklı iktisat okullarına göre politika önermeleri yapabilme.
4 4- İktisadi okulların öğretilerini güncel hayatta kullanabilme ve sentezleyebilme.


Yok


Yok


II. Dünya savaşı sonrasında dünya ekonomisinin yapısal analizi, Fordist üretim sisteminin krizi, bu bağlamda teoride yaşanan krizi tanımlamaya yönelik arayışların ortaya çıkış süreçleri ele alınmaktadır. Bu çerçevede, Schumpeter, Monetarizm, Neo Keynesyen İktisat, Kurumsalcı yaklaşım, Rasyonel Beklentiler, Arz yönlü iktisat, Düzenlemeci Okul, Evrimci İktisat okulları incelenmektedir. Ele alınan okullar, ortaya çıkış koşulları, temel teorik dayanakları ve yöneltilen eleştiriler çerçevesinde değerlendirilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlara giriş.
2 II. Dünya savaşı sonrasında dünya ekonomisinin yapısal analizi
3 Fordist üretim sistemi krizi
4 Schumpeterci yaklaşım
5 Monetarizm
6 Neo Keynesyen İktisat
7 Kurumsalcı yaklaşım
8 Ara Sınav
9 Rasyonel Beklentiler
10 Arz yönlü iktisat
11 Düzenlemeci Okul
12 Evrimci İktisat
13 İktisat okulları üzerine genel tartışma
14 İktisat okulları üzerine genel tartışma
15 İktisat okulları üzerine genel tartışma
16 Final Sınavı

• BEAUD M., “Kapitalizmin Tarihi”, İmge Yayınevi, Ankara, 2003. • BRAUDEL F., “Maddi Medeniyet ve Kapitalizm”, İmge Yayınevi, Ankara, 2003. • FONTANA J., “Avrupa’nın Yeniden Yorumlanması”, Afa Yayınları, İstanbul, 1996. • HEATON H., “Avrupa İktisat Tarihi”, İletişim Yayınevi, İstanbul, 1996. • MİALET J., “İktisadi olayların Evrimi”, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994 • WALLERSTEIN I., “Modern Dünya Sistemi”, İmge Yayınevi, Ankara, 2004. • KAZGAN G., “İktisadi Düşünce veya Politik İktisadın Evrimi”, Remzi Kitabevi, 2004 • SAVAŞ V., “İktisatın Tarihi”, 1999. • Okullarla ilgili makaleler.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Rapor Hazırlama 1 16 16
Seminer 2 10 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 25 3 75
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 25 3 75
Toplam İş Yükü (saat) 286

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek