GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204097622016 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Ders 1 2 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Fen ve mühendislik bilimleri alanında yürütülecek araştırmalarda bilimsel araştırma sürecine ilişkin temel bilgiler vermektir. Bu amaçla bilimsel bir araştırmanın aşamalarını, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini tanıtarak, öğrencilerin bilimsel etik kurallara uygun olarak Su ürünleri temel bilimler alanında bir konuda araştırma yapabilmesi ve araştırma raporunun yazımını gerçekleştirmesi ve bu süreçlerde etkin olarak bilgisayar kullanımını sağlamaktır.


Doç. Dr. Cem AYGEN Doç.Dr. Bahar BAYHAN


1 1. Bilim ve teknolojinin temel özelliklerini tanır
2 2. Bilim insanlarının temel özelliklerini bilir
3 3. Araştırmanın bilimsel yöntemlerini öğrenir
4 4. Her türlü literatür aramaları için yeterli altyapı ve uygulama becerisine sahip olur
5 5. Bilimsel araştırmada bilimsel ahlak ve etik değerlerini öğrenir


Yok


Yok


Bilim ve bilimsel yaklaşım, bilimsel araştırma süreci, araştırma konusunun seçimi, literatür taraması, hipotez geliştirme, araştırma sorularının ve amaçlarının ifade edilmesi, araştırmanın planlanması, bilimsel araştırmada veri, nicel ve nitel araştırma ve analiz yöntemleri, araştırma raporunun yazılması aşamalarının bilgisayar uygulamaları ile öğretilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim ve bilim insanının temel özellikleri
2 Teknoloji, bilimsel araştırma ve bilimsel yöntemler
3 Bilimsel bilgiye erişim yöntemleri
4 Bilimsel makaleleri okuma, anlama ve özetleme
5 Araştırma ve araştırma çevrelerine giriş
6 Literatür Tarama
7 Araştırmada bilimsel yöntemler
8 Araştırmada bilimsel yöntemler
9 ARA SINAV
10 Araştırmalarda örnekleme, veri toplama ve analizi
11 Zaman yönetimi ve akademik makale yazımı
12 Bilimsel etik, araştırma ve yayın etiği
13 Bilimsel İletişim
14 Araştırma projesi hazırlama ve yazma
15 Bilimsel araştırmalarda bilgisayar uygulamaları
16 FİNAL SINAVI

Araştırma Teknikleri (2006). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı MEGEP, Ankara. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları Day, R. A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? TÜBİTAK, Ankara. Good Research Practice (2011). Swedish Research Council. Stern, J. E., & Elliott, D. (1997). The ethics of scientific research: A guidebook for course development. Hanover, NH: University Press of New England Tabancalı, E. (2004). Bilimsel yayınlarda etik. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 225237.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 189

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek