GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204097042016 İktisadi büyüme Teorileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı çağdaş büyüme kuramları ile içsel büyüme kuramlarını ve bu konuda yapılmış ampirik çalışmaları ele almaktır.


Prof. Dr. Aykut LENGER


1 İktisadi büyüme olgusunun anlaşılması
2 Büyüme olgusunun analizinde niceliksel teknikleri basit düzeyde kullanabilme
3 Analitik düşünme ve sorun çözebilme yetenekleri


Yok


Yok


Klasik ve modern büyüme teorilerini ve teknolojik değişim kavramını geniş bir şekilde ele alan teorik ve ampirik çalışmalar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İktisadi düşünce tarihinde büyüme
2 Harrod – Domar büyüme modeli
3 Neoklasik büyüme teorilerine giriş
4 Temel Solow modeli
5 Solow Modeli ve teknolojik ilerleme
6 Beşeri sermaye ve ekonomik büyüme
7 Yakınsama
8 Vize Sınavı
9 Ramsey-Cass-Coopmans büyüme modeli
10 Ramsey-Cass-Coopmans büyüme modeli
11 İçsel büyüme modellerine giriş
12 Romer ve Lucas büyüme modelleri
13 Altyapı ve ekonomik büyüme
14 Son amprik çalışmalar üzerine tartışmalar
15 Son amprik çalışmalar üzerine tartışmalar
16 Final Sınavı

Aghion P. & P. Howitt, “Endogenous Growth Theory”, MIT PressCambrige, London, 1998 Jones I.Charles, “Introduction to Economic Growth”, Norton&Company, New York, 1998 Barro R.J. & X. Sala-i Martin, “Economic Growth”, New York: McGraw Hill. Chapter 1–2, 1995 Solow R., "Perspectives on Growth Theory" Journal of Economic Perspectives 8(1): 45-54, 1994 Barro R.J., "Government Spending in a Simple Model of Endogenous Growth" Journal of Political Economy, October, Part II, 98(5): S103-S125, 1990 Lucas, R.E.J, "On the Mechanics of Economic Development", Journal of Monetary Economics, 22(1): 3–42, 1988 Grossman G. M. ve Helpman E., “Innovation and Growth in The Global Economy”, The MIT Press, Cambrige, London, 1997 ”The New Growth Theory Trade, Innovation and Growth”, The American Economic Review, May, Pages 86–91, 1990 “Endogenous Innovation in the Theory of Growth”, Journal of Economic Perspectives, Volume 8, Number 1 Winter. Pages 23–44, 1994


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 1 16
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 1 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 1 2 2 2 2 2 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 1 2 5 5 5 2 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek