GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204097112016 Uluslararası Makro İktisat Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere, küreselleşme ile birlikte çeşitlenen ve karmaşıklaşan iktisadi olayları daha iyi bir şekilde kavrayabilmek için geniş bir bakış açısı kazandırmaktır.


Prof. Dr. Osman AYDOĞUŞ


1 Temel makroekonomik terimleri kavrayabilme
2 Açık ekonomilerde ülkeler arası ilişkileri kavrayabilme
3 Ülkeler arasındaki ekonomik ilişkileri matematiksel fonksiyonlarla tanımlayabilme
4 Matematiksel ve grafiksel teknikleri kullanarak ekonomik olayları analiz edebilme


Yok


Yok


Temel makroekonomik kavramlar, para arzı, merkez bankası, para çarpanı, klasik para talebi, Keynesyen para talebi, Friedman’nın para talebi teorisi, para piyasasında denge, döviz kuru, uzun ve kısa dönem döviz kuru teorileri, sabit döviz kuru, esnek döviz kuru, dış ödemeler bilançosu ve ana hesapları, dış açık ve dış fazla, açık ekonomide makro ekonomik politikalar-sabit döviz kuru sistemi ve esnek döviz kuru sistemi, iş çevrimleri, Keynesgil iş çevrimi teorisi, Yeni Klasik teori, politika şokları, açık ekonomide ekonomik büyüme ve ekonomik yakınsama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel Makroekonomik Kavramlar
2 Para Arzı
3 Merkez Bankası
4 Para Çarpanı, Klasik Para Talebi
5 Keynesyen Para Talebi, Friedman’nın Para Talebi Teorisi
6 Para Piyasasında Denge
7 Döviz Kuru, Uzun Ve Kısa Dönem Döviz Kuru Teorileri Sabit Döviz Kuru, Esnek Döviz Kuru
8 Ara Sınav
9 Dış Ödemeler Bilançosu Ve Ana Hesapları, Dış Açık Ve Dış Fazla
10 Dış Ödemeler Bilançosu Ve Ana Hesapları, Dış Açık Ve Dış Fazla
11 Dış Ödemeler Bilançosu Ve Ana Hesapları, Dış Açık Ve Dış Fazla
12 İş Çevrimleri
13 Keynesgil İş Çevrimi Teorisi
14 Yeni Klasik Teori
15 Açık Ekonomide Ekonomik Büyüme Ve Ekonomik Yakınsama
16 Final Sınavı

Sachs J.& Larrain F., “Macroeconamics in the Global Economy”, Prentice Hall, 1993 Seyidoğlu H., “Uluslararası İktisat”, Güzem Can Yayınları, 2003 Yıldırım K., Karaman D., “Makroekonomi”, Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı, 2003


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 1 16
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 1 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 3 3 3 3 3 3 3 5 5 5 5 5 5 3
ÖÇ 2 2 2 5 5 5 5 5 5 5 5 2
ÖÇ 3 2 2 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 2
ÖÇ 4 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek