GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204097212016 Küreselleşme ve Bölgesel İktisat Seçmeli Ders Grubu 2 3 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencinin, bölgesel iktisat kuramı çerçevesinde bölgesel kalkınmayı analiz edebilmesini sağlamaktır.


PROF. DR. NEŞE KUMRAL


1 Bölgesel iktisadın teorik temellerinin anlaşılması
2 Bölgesel verilerin yorumlanıp analiz edilebilmesi
3 Bölgesel büyümenin analiz edilmesi ve politika önerileri geliştirilmesi


Yok


Yok


Bölgesel Ekonomi. Bölgesel gelir ve istihdam düzeyinin belirlenmesi. Keynezyen gelir harcama yaklaşımı. Bölgesel ekonominin modellenmesinde girdi-çıktı yaklaşımı. Neo-klasik yaklaşıma göre bölgesel büyümede farklılıklar. İhracat talep modelleri, yığılma ekonomileri ve kümülatif büyüme süreci. Bölgesel Politikalar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bölgesel Ekonomi
2 Bölgesel gelir ve istihdam düzeyinin belirlenmesi
3 Bölgesel gelir ve istihdam düzeyinin belirlenmesi
4 Keynezyen gelir harcama yaklaşımı
5 Keynezyen gelir harcama yaklaşımı
6 Bölgesel ekonominin modellenmesinde girdi-çıktı yaklaşımı
7 Bölgesel ekonominin modellenmesinde girdi-çıktı yaklaşımı
8 Ara Sınav
9 neo-klasik yaklaşıma göre bölgesel büyümede farklılıklar
10 neo-klasik yaklaşıma göre bölgesel büyümede farklılıklar
11 İhracat talep modelleri, yığılma ekonomileri ve kümülatif büyüme süreci
12 İhracat talep modelleri, yığılma ekonomileri ve kümülatif büyüme süreci
13 İhracat talep modelleri, yığılma ekonomileri ve kümülatif büyüme süreci
14 Bölgesel Politikalar
15 Bölgesel Politikalar
16 Final Sınavı

• Harvey Armstrong, Jim Taylor, “Regional Economics and Policy”, Blackwell, 2000 • Ash Amin Nigel Thrift, “Globalization,Institutions,and Regional Development in Europe”, European Science Foundation, 1996 Ben Fine, “Endogenous Growth Theory: a critical Assessment”, Cambridge Journal of Economics, 2000.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 5 10
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 2 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Okuma 16 3 48
Toplam İş Yükü (saat) 286

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 3
ÖÇ 2 5 3 5
ÖÇ 3 5 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek