Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204097252016 | Hesaplanabilir Genel Denge | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; kısmi-genel denge ayrımını yapabilmelerini, ülke ekonomisi için gerekli modeli oluşturabilmelerini, bu modelleri uygulayabilmelerini ve iktisat politikası önerilerinde bulunabilmelerini sağlamaktır.
Prof.Dr. Metin Karadağ
1 | Kısmı ve genel denge kavramlarının açıklanması |
2 | Genel denge modellerinin uygulamalarının yapılması |
Yok
Yok
Temel iktisadi kavramlar, tüketim-üretim, genel denge-kısmi denge, Edgeworth Kutu Diyagramı, Walras yasası, Pareto optimumu, üretimde genel denge, üretim imkanları eğrisi, marjinal dönüşüm oranı, dağılımda genel denge, birinci en iyi teorisi, ikinci en iyi teorisi, genel denge modelleri ve güçlü ve zayıf yanları, sosyal hesaplar matrisi, girdi-çıktı tabloları, hesaplanabilir denge modellerinin tasarlanması, genel denge modellerinin günlük hayat ile bağlantısının yapılabilmesi, genel denge modellerinin iktisat politikası oluşturabilmede oynadığı rol.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel iktisadi kavramlar,tüketim-üretim, genel denge-kısmi denge | ||
2 | Edgeworth Kutu Diyagramı, Walras yasası, Pareto optimumu, üretimde genel denge, üretim imkanları eğrisi, marjinal dönüşüm oranı | ||
3 | dağılımda genel denge, birinci en iyi teorisi, ikinci en iyi teorisi | ||
4 | genel denge modelleri ve güçlü ve zayıf yanları | ||
5 | genel denge modelleri ve güçlü ve zayıf yanları | ||
6 | sosyal hesaplar matrisi | ||
7 | sosyal hesaplar matrisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | girdi-çıktı tabloları | ||
10 | girdi-çıktı tabloları | ||
11 | hesaplanabilir denge modellerinin tasarlanması | ||
12 | hesaplanabilir denge modellerinin tasarlanması | ||
13 | genel denge modellerinin günlük hayat ile bağlantısının yapılabilmesi | ||
14 | genel denge modellerinin günlük hayat ile bağlantısının yapılabilmesi | ||
15 | genel denge modellerinin iktisat politikası oluşturabilmede oynadığı rol | ||
16 | Final Sınavı |
• Telli Ç., “Sosyal Hesaplar Matrisi Üretme Yöntemi ve Türkiye Uygulaması”, DPT, 2004 • Ellickson, B., “Competitive Equilibrium”, Cambridge University Pres, 1993 • Shoven J.B., Whalley J., “Applying General Equilibrium”, Cambridge University Press. • Derviş K., “General Equilibrium Models Dor Development Policy”, 1982 • Bergman L., “An Introduction to Computable General Equilibrium Modeling”, 2003 http://www.ictp.trieste.it/ ~eee/workshops/smr1533/smr1533.htm • Mas-Colell, A., “The Theory of General Economic Equilibrium”, Cambridge University Press. Starr, R., “General Equilibrium Theory : An Introduction”, Cambridge University Pres, 1997
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Seminer | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 288 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 |