GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204097252016 Hesaplanabilir Genel Denge Seçmeli Ders Grubu 2 3 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; kısmi-genel denge ayrımını yapabilmelerini, ülke ekonomisi için gerekli modeli oluşturabilmelerini, bu modelleri uygulayabilmelerini ve iktisat politikası önerilerinde bulunabilmelerini sağlamaktır.


Prof.Dr. Metin Karadağ


1 Kısmı ve genel denge kavramlarının açıklanması
2 Genel denge modellerinin uygulamalarının yapılması


Yok


Yok


Temel iktisadi kavramlar, tüketim-üretim, genel denge-kısmi denge, Edgeworth Kutu Diyagramı, Walras yasası, Pareto optimumu, üretimde genel denge, üretim imkanları eğrisi, marjinal dönüşüm oranı, dağılımda genel denge, birinci en iyi teorisi, ikinci en iyi teorisi, genel denge modelleri ve güçlü ve zayıf yanları, sosyal hesaplar matrisi, girdi-çıktı tabloları, hesaplanabilir denge modellerinin tasarlanması, genel denge modellerinin günlük hayat ile bağlantısının yapılabilmesi, genel denge modellerinin iktisat politikası oluşturabilmede oynadığı rol.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel iktisadi kavramlar,tüketim-üretim, genel denge-kısmi denge
2 Edgeworth Kutu Diyagramı, Walras yasası, Pareto optimumu, üretimde genel denge, üretim imkanları eğrisi, marjinal dönüşüm oranı
3 dağılımda genel denge, birinci en iyi teorisi, ikinci en iyi teorisi
4 genel denge modelleri ve güçlü ve zayıf yanları
5 genel denge modelleri ve güçlü ve zayıf yanları
6 sosyal hesaplar matrisi
7 sosyal hesaplar matrisi
8 Ara Sınav
9 girdi-çıktı tabloları
10 girdi-çıktı tabloları
11 hesaplanabilir denge modellerinin tasarlanması
12 hesaplanabilir denge modellerinin tasarlanması
13 genel denge modellerinin günlük hayat ile bağlantısının yapılabilmesi
14 genel denge modellerinin günlük hayat ile bağlantısının yapılabilmesi
15 genel denge modellerinin iktisat politikası oluşturabilmede oynadığı rol
16 Final Sınavı

• Telli Ç., “Sosyal Hesaplar Matrisi Üretme Yöntemi ve Türkiye Uygulaması”, DPT, 2004 • Ellickson, B., “Competitive Equilibrium”, Cambridge University Pres, 1993 • Shoven J.B., Whalley J., “Applying General Equilibrium”, Cambridge University Press. • Derviş K., “General Equilibrium Models Dor Development Policy”, 1982 • Bergman L., “An Introduction to Computable General Equilibrium Modeling”, 2003 http://www.ictp.trieste.it/ ~eee/workshops/smr1533/smr1533.htm • Mas-Colell, A., “The Theory of General Economic Equilibrium”, Cambridge University Press. Starr, R., “General Equilibrium Theory : An Introduction”, Cambridge University Pres, 1997


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 5 10
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 2 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 288

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek