Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204097392016 | Bilgi Ekonomisi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı Türkiye’de bilgi teknolojilerinin kullanımını ve bilginin teknoloji yardımıyla yayılımını tartışmaktır.
Prof. Dr. A.Ayşen KAYA
1 | 1- Temel bilimsel araştırma, teknoloji ve yenilik konseptlerini kavrayabilme |
2 | 2- Teknoekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişimi analiz edebilme |
3 | 3- Bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu kavramlarını tanımlayabilme |
4 | 4- Bilgi toplumunda uygulanan ve uygulanması tavsiye edilen kalkınma stratejilerinin analizini ve sentezini yapabilme |
Yok
Yok
Temel bilimsel araştırma, teknoloji ve yenilik, teknolojik değişim, tekno-ekonomik paradigmalar, tekno-ekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim, Fordist tekno-ekonomik paradigmanın değişimi, bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu, bilgi toplumunda kalkınma stratejileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel bilimsel araştırma | ||
2 | Temel bilimsel araştırma | ||
3 | teknoloji ve yenilik | ||
4 | teknoloji ve yenilik | ||
5 | teknolojik değişim | ||
6 | tekno-ekonomik paradigmalar | ||
7 | tekno-ekonomik paradigmalar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | tekno-ekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim | ||
10 | tekno-ekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim | ||
11 | Fordist tekno-ekonomik paradigmanın değişimi | ||
12 | Fordist tekno-ekonomik paradigmanın değişimi | ||
13 | bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu | ||
14 | bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu | ||
15 | bilgi toplumunda kalkınma stratejileri | ||
16 | Final Sınavı |
• Freeman C. and Luc S., Yenilik İktisatı, Tübitak Yayınları, Ankara, 2003. • Erkan H., Bilgi Toplumu, Türkiye İş Bankası Yayınlar, İstanbul, 1994. • Freeman C. and F. Louca, As Times Go By, Oxford University Pres, New York, 2002.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Seminer | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 288 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 |