GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204097392016 Bilgi Ekonomisi Seçmeli Ders Grubu 2 3 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı Türkiye’de bilgi teknolojilerinin kullanımını ve bilginin teknoloji yardımıyla yayılımını tartışmaktır.


Prof. Dr. A.Ayşen KAYA


1 1- Temel bilimsel araştırma, teknoloji ve yenilik konseptlerini kavrayabilme
2 2- Teknoekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişimi analiz edebilme
3 3- Bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu kavramlarını tanımlayabilme
4 4- Bilgi toplumunda uygulanan ve uygulanması tavsiye edilen kalkınma stratejilerinin analizini ve sentezini yapabilme


Yok


Yok


Temel bilimsel araştırma, teknoloji ve yenilik, teknolojik değişim, tekno-ekonomik paradigmalar, tekno-ekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim, Fordist tekno-ekonomik paradigmanın değişimi, bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu, bilgi toplumunda kalkınma stratejileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel bilimsel araştırma
2 Temel bilimsel araştırma
3 teknoloji ve yenilik
4 teknoloji ve yenilik
5 teknolojik değişim
6 tekno-ekonomik paradigmalar
7 tekno-ekonomik paradigmalar
8 Ara Sınav
9 tekno-ekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim
10 tekno-ekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim
11 Fordist tekno-ekonomik paradigmanın değişimi
12 Fordist tekno-ekonomik paradigmanın değişimi
13 bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu
14 bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu
15 bilgi toplumunda kalkınma stratejileri
16 Final Sınavı

• Freeman C. and Luc S., Yenilik İktisatı, Tübitak Yayınları, Ankara, 2003. • Erkan H., Bilgi Toplumu, Türkiye İş Bankası Yayınlar, İstanbul, 1994. • Freeman C. and F. Louca, As Times Go By, Oxford University Pres, New York, 2002.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 5 10
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 2 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 288

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 3 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek