Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203035072015 | Söylem Çalışmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste sinema, TV ve internet alanında yapılan incelemeler bağlamında söylem çalışmalarına odaklanılmaktadır. Öğrencinin söylem çalışmalarının metodolojik ve kuramsal yaklaşımı; temel kavramları; araştırma ve analiz yöntemleri konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Derste, özellikle görsel kültür bağlamında üretilmekte olan çağdaş mitler söylem incelemeleri perspektifinden irdelenmektedir.
Prof.Dr. Oya Paker
1 | Kuramsal ve metodolojik bir duruş olarak sosyal inşacı yaklaşımı anlama |
2 | Günlük düşünce, eylem ve ideoloji konularını söylem perspektifinden anlama |
3 | Söylem çalışmalarındaki sorunsallaştırmayı kavrama |
4 | Söylem kuramları perspektifinden bir problem ortaya koyma ve araştırma tasarlama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyal inşacı yaklaşım; Söylem kuramları; Söylem çalışmalarında araştırma ve analiz; Sosyal temsiller, Söylem ve öznellik; Söylemler arası etkileşim ve konum alışlar; Söylem, benlik ve kimlikler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal İnşacı Yaklaşım | ||
2 | Söylem Çalışmalarında Kuram ve Araştırma | ||
3 | Söylem Çalışmalarında Kuram ve Araştırma | ||
4 | Paylaşılan anlam dünyası olarak söylem 1: İnançlar ve Savlar | ||
5 | Paylaşılan anlam dünyası olarak söylem 2: Benlik inşası ve teknolojileri | ||
6 | Paylaşılan anlam dünyası olarak söylem 3: Öznellik ve benlik sunumu | ||
7 | Söylem ve Kimlik: Ötekinin inşası ve konum alışlar | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Söylem ve iktidar ilişkileri | ||
10 | Film ve söylem | ||
11 | Sosyal medyada söylem pratikleri | ||
12 | Seçilmiş olgu / materyal incelemesi (film) | ||
13 | Seçilmiş olgu / materyal incelemesi (sosyal medya) | ||
14 | Seçilmiş olgu / materyal incelemesi (TV - tartışma programı) | ||
15 | Tüm konuların gözden geçirilmesi | ||
16 | Final: Dönem ödevlerinin teslimi |
Arkonaç, S. (2012). Söylem Çalışmaları. Ankara: Nobel. Arthurs, J. ve Grant, I. (eds) (2002). Crash Cultures: Modernity, Mediation and the Material.Bristol: Intellect Books. Billig, M.(1987). Arguing and thinking: A rhetorical approach to social psychology. Cambridge Un. Press. Bordwell, D. (2007). Poetics of Cinema. London: Routledge. Ayrıca bkz: http://www.davidbordwell.net Burr, V. (2012). Sosyal İnşacılık, çev. S. A. Arkonaç. Ankara: Nobel. Edwards, D.(1997). Discourse and cognition. Sage. Edwards, D.(1999). Emotion discourse. Culture & Psychology, 5, 271–291. Foucault, M. (2003). İktidarın Gözü, Seçme Yazılar 4, der. I. Ergüden ve T. Birkan, çev. I. Ergüden ve O. Akınhay. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, M. (2005). Özne ve İktidar, Seçme Yazılar 2, der. I. Ergüden ve T. Birkan, çev. I. Ergüden ve O. Akınhay, 2. basım. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Gergen, K. J. (1985). The social constructionist movement in modern social psychology. American Psychologist, Vol. 40, 266-275. Hepburn, A. and Wiggins, S. (Eds.) (2007). Discursive research in practice: New approaches to psychology and interaction. Cambridge Un. Press. Potter, J. (1996). Discourse Analysis and Constructionist Approaches: Theoretical Background. In: John T.E. Richardson (Ed.) Handbook of qualitative research methods for psychology and the social sciences. Leicester; BPS Books.) Potter, J. and Wetherell, M.(1987). Discourse and social psychology: Beyond attitudes and behaviour. Sage. Potter, J and Edwards, D. (1999). Social representations and discourse analyses: From cognition to action, Culture & Psychology, 1999 Vol 5(4), 447-458. Sözen, E. (1999). Söylem. İstanbul: Paradigma. Van Dijk, T.A.(1998). Ideology: A multidisciplinary approach. Sage. Wetherell, M. (1998). Positioning and interpretative repertoires: Conversation analysis and poststructuralism in dialogue. Discourse and Society, 9(3), pp. 387–412. Wetherell, M. and Potter, J. (1992). Mapping the language of racism: Discourse and the legitimation of exploitation. Harvester Wheatsheaf.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 6 | 3 | 18 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 168 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 |