GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203035802015 Televizyon Okuryazarlığı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Televizyon okuryazarlığı aracın kendine özgü yaratım, üretim süreçlerini değerlendirirken, en basitten en karmaşığa tüm TV programlarının üretim, yaratım aşamalarının yapım sürecinden geçerek izleyiciye bir mesaj olarak sunumunun nasıl algılandığını içerir. Televizyon okuryazarlığı ile ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayarak eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.



1 TV Okuryazarlığı
2 TV Program Türleri
3 TV çıktılarını eleştirel, kültürel ve ideolojik okuma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kitle iletişim araçları içinde en yaygın ve en etkini olan televizyonun çıktılarının eleştirel, kültürel ve ideolojik okumalarını gerçekleştirmek, görselliğin oldukça etkin yaşandığı bu çağda aracın kendine özgü kodlarını çözümlemek temel hedeflerdir. Kitle iletişim araçları içinde en yaygın ve en etkini olan televizyonun çıktılarının eleştirel, kültürel ve ideolojik okumalarını gerçekleştirmek, görselliğin oldukça etkin yaşandığı bu çağda aracın kendine özgü kodlarını çözümlemek temel hedeflerdir. Kitle iletişim araçları içinde en yaygın ve en etkini olan televizyonun çıktılarının eleştirel, kültürel ve ideolojik okumalarını gerçekleştirmek, görselliğin oldukça etkin yaşandığı bu çağda aracın kendine özgü kodlarını çözümlemek temel hedeflerdir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Televizyon İletisi ve Gerçeklik Algısının Etimolojisi
2 Yazılı Kültürden Görsel Kültüre: Mit Üretim Aracı olarak TV Okuryazarlığı
3 Televizyon ve İmge: Televizyon Görüntüsünün İdeolojisi ve Görsel Anlam Üretimi
4 TV Metinlerinde Anlatı Yapısının Kuruluşu ve Simülasyon
5 TV Program Formatları – Haber Programlarında Etik ve TV Okuryazarlığı
6 Film ve Dizi filmlerde TV Okuryazarlığı
7 Yayın Türlerinden TV Reklamcılığı
8 Ara Sınav
9 Ana-zaman TV Programcılığı (Prime Time)
10 Ana-zaman dışı TV Programcılığı (Sabah – Gün Boyu – Gece ve Hafta sonu Programları)
11 TV programcılığında Çocuk Programları
12 TV Okuryazarlığında İzleyici Araştırmaları (Nitel – Nicel İzleyici ölçümleri – Ortak Ölçümler)
13 TV Okuryazarlığı ve Dijital Çağda Kültür İlişkisi (Bölgesel, yerel ve etnik azınlıklara ilişkin yayıncılık)
14 TV Yayıncılığında Yasal Düzenlemeler Ve Kamu Yayıncılığı Anlayışı
15 TV Okuryazarlığında Tematik Yayıncılık Anlayışı (Spor, Din, Belgesel, Haber kanalları vb.)
16 Final Sınavı

- David Bianculli, TeleLiteracy, USA: The Continuum Publ. Comp. 2000. 2- E. Machet & S. Robillard, Televizyon ve Kültür, TRT Yay., Ankara. 3- Erol Mutlu, Televizyonda Program Yapımı, Ankara Üni. İletişim Fak. No: 4, 1995. 4- Bülent Vardar, Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Ögeleri, Beta 1999. 5- Gürol Gökçe, Televizyon Program Yapımcılığı, Der Yay., İstanbul, 1997. 6- Colin Hart, Televizyon Program Yapımcılığı, Es Yay. 2007. 7- Şahin Karasar, Televizyon Programcılığı, Gazi Üni. Ankara, 2001. 8- Neşe Kars, Herkes İzlesin, Derin Yay. 2003. 9- Seyide Parsa, Televizyon Estetiği, Ege Üni. İletişim Fak. Yay. 1994. 10- Seyide Parsa, Televizyon Haberciliği ve Kuramları, Ege Üni. İletişim Fak. Yay. 1993. 11- Hakan Ergül, Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi, İletişim Yay., İstanbul, 2000.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Beyin Fırtınası 3 10 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 10 50
Okuma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek