Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203035842015 | Medya ve Çocuk | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuklar için önemli bir alan olan medya araçlarının çocuk temsilleri üzerinden analizini yapmak. Ayrıca bu alanın çocuklar tarafından nasıl kullanıldığını ve çocukların dünyasına olan etkilerini kavramak.
Dr. Öğr. Üyesi Seda SÜNBÜL OLGUNDENİZ
1 | Çocukların gelişim dönemlerini ve medyayı kullanma biçimlerini kavrayabilme. |
2 | Medyada yer alan çocuk temsillerini analiz edebilme. |
3 | Medyanın çocuklar üzerindeki etkilerini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişim kuramlarının genel bir değerlendirmesi. Farklı yaş gruplarında medya kullanımı. Sinema, televizyon, dergi gibi farklı medya araçlarında çocuk temsili. Medyada içeriklerinin çocuklara etkisi Geleneksel medyadan yeni medyaya geçişle birlikte çocukların yeni medya kullanımı..
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel içeriği hakkında bilgi verilmesi. | ||
2 | Gelişim kuramları perspektifinden medya ve çocuk ilişkisine giriş. | ||
3 | Çocuk kavramını tanımlanması. Yaş gruplarına göre çocukların gelişim özellikleri. Çocuklarda gelişim dönemleri ve öğrenme süreci. Bu süreçte medyanın rolü | ||
4 | Televizyon programlarının genel yapısı ve çocuk temsili | ||
5 | Sinema filmlerinde çocuk temsili ve anlatı | ||
6 | Bir tür olarak çizgi filmler ve animasyon sineması. | ||
7 | Tüketim kültürünün medya içerikleri aracılığıyla çocuklara aktarımı. | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Çocuklara yönelik tematik kanalların incelenmesi | ||
10 | Yeni medya kavramı ve yeni medya içeriklerinin çocuklar üzerinde ki etkileri | ||
11 | Dijital oyunlar ve bağımlılık | ||
12 | Çocuk dergileri: Türkiye’de yayınlanan çocuk dergilerinin genel bir değerlendirmesi | ||
13 | Medya ve şiddet: medyada ki şiddetin çocuklar üzerindeki etkisi | ||
14 | Medya içeriklerinin çocuklar tarafından doğru ve etkili kullanımı. | ||
15 | Medya ve çocuk ilişkisi üzerine genel değerlendirme | ||
16 | Final sınavı |
Öcel, Nilüfer (2001) Türk ve Dünya Sinemasında Çocuk İmgesi, Emek Matbaacılık Ryan Michael/Kellner, Douglas, (1997) Politik Kamera/Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi Ve Politkası, Çev. Elif Özsayar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Medya ve Çocuk Kongresi, Kongre Kitabı. Tanrıöver, Uğur Hülya, (2005) Düşler Diyarının Minik Kahramanları Köstebekgiller, Çocuklara Yönelik Dizilerin Özellikleri ve Algılanma Biçimlerinin Değerlendirilmesi:Örnek Olay Çalışması, TRT , Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 8 | 3 | 24 |
Makale Kritik Etme | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 |