GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203035842015 Medya ve Çocuk Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çocuklar için önemli bir alan olan medya araçlarının çocuk temsilleri üzerinden analizini yapmak. Ayrıca bu alanın çocuklar tarafından nasıl kullanıldığını ve çocukların dünyasına olan etkilerini kavramak.


Dr. Öğr. Üyesi Seda SÜNBÜL OLGUNDENİZ


1 Çocukların gelişim dönemlerini ve medyayı kullanma biçimlerini kavrayabilme.
2 Medyada yer alan çocuk temsillerini analiz edebilme.
3 Medyanın çocuklar üzerindeki etkilerini kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Gelişim kuramlarının genel bir değerlendirmesi. Farklı yaş gruplarında medya kullanımı. Sinema, televizyon, dergi gibi farklı medya araçlarında çocuk temsili. Medyada içeriklerinin çocuklara etkisi Geleneksel medyadan yeni medyaya geçişle birlikte çocukların yeni medya kullanımı..


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin genel içeriği hakkında bilgi verilmesi.
2 Gelişim kuramları perspektifinden medya ve çocuk ilişkisine giriş.
3 Çocuk kavramını tanımlanması. Yaş gruplarına göre çocukların gelişim özellikleri. Çocuklarda gelişim dönemleri ve öğrenme süreci. Bu süreçte medyanın rolü
4 Televizyon programlarının genel yapısı ve çocuk temsili
5 Sinema filmlerinde çocuk temsili ve anlatı
6 Bir tür olarak çizgi filmler ve animasyon sineması.
7 Tüketim kültürünün medya içerikleri aracılığıyla çocuklara aktarımı.
8 Vize sınavı
9 Çocuklara yönelik tematik kanalların incelenmesi
10 Yeni medya kavramı ve yeni medya içeriklerinin çocuklar üzerinde ki etkileri
11 Dijital oyunlar ve bağımlılık
12 Çocuk dergileri: Türkiye’de yayınlanan çocuk dergilerinin genel bir değerlendirmesi
13 Medya ve şiddet: medyada ki şiddetin çocuklar üzerindeki etkisi
14 Medya içeriklerinin çocuklar tarafından doğru ve etkili kullanımı.
15 Medya ve çocuk ilişkisi üzerine genel değerlendirme
16 Final sınavı

Öcel, Nilüfer (2001) Türk ve Dünya Sinemasında Çocuk İmgesi, Emek Matbaacılık Ryan Michael/Kellner, Douglas, (1997) Politik Kamera/Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi Ve Politkası, Çev. Elif Özsayar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Medya ve Çocuk Kongresi, Kongre Kitabı. Tanrıöver, Uğur Hülya, (2005) Düşler Diyarının Minik Kahramanları Köstebekgiller, Çocuklara Yönelik Dizilerin Özellikleri ve Algılanma Biçimlerinin Değerlendirilmesi:Örnek Olay Çalışması, TRT , Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Makale Yazma 8 3 24
Makale Kritik Etme 7 2 14
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 3 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 4 32
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 3 2 3 4 4 5 4 2 4
ÖÇ 2 4 4 2 3 5 2 5 4 2 4
ÖÇ 3 4 4 3 5 4 4 5 3 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek