GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203035942016 Medyada Magazinleşme Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Günümüzde medyanın haber ve program içeriklerinin tabloidleştiği bir gerçektir. Derste haber içeriklerinin ve sunumunun magazinelleşme boyutu incelenecek. Televizyon kanallarında hızla artan ve rating alan yarışma, magazin, kadın, evlendirme ve sağlık programları, şöhret ve şöhretleştirme süreci; Gazete ve dergilerde yer alan haberler (ma-gazin haberi, magazinelleşen haber, siyasal eğlence haberi, 3.Sayfa haberleri) popüler kültür ve tüketim toplumu şemsiyesi altında irdelenecektir.


Doç. Dr. Pınar Özgökbel Bilis


1 1. Medyanın magazinleşmesinin tarihsel izdüşümünü öğrenmek
2 2. Popüler kültür ve tüketim toplumu olgularının medyanın magazinelleşmesi üzerine etkilerini değerlendirebilmek
3 3. Medyada yer alan haber ve programların içeriklerinin, kullanılan dilin, kullanılan görsellerin, etik ihlallerin incelenmesi
4 4. Haberin tabloidleşmesi süreci hakkında eleştirel bakış açısı kazanmak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tabloid basın, popüler kültür, yarışma programları, magazin haber ve programları, haberin magazinelleşmesi, siyasal eğlence, ideoloji, etik, 3. Sayfa, sağlık haberleri ve programları, şöhret, şöhretleştirme süreci, eğlence kültürü, tüketim toplumu.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Popüler kültür, tüketim toplumu
2 Tabloid basın, tabloidleşme
3 Magazin kavramı ve kapsamı
4 Magazinelleşme, siyasal eğlence
5 Yarışma programları ve çeşitleri
6 Sağlık haberciliği ve programları
7 Kadın programları
8 Vize sınavı
9 Şöhret, ünlü, yıldız, ve sıradan insan
10 Şöhretleştirme süreci
11 3. Sayfa haberleri
12 Magazinleşme ve etik ihlaller
13 Görsel metaryallerin incelenmesi (magazinleşmeye dair saptamalar)
14 Ciddi basın ve tabloid basın arasındaki farklar
15 Magazinleşmenin ölçümü (göstergebilim, söylem analizi, içerik analizi)
16 Final sınavı

BAUDRİLLARD, Jean, Tüketim Toplumu, Çev: Hazal Deliceçaylı-Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004. DAĞTAŞ, Erdal, Türkiye’de Magazin Basını, Ütopya Yayınları, İstanbul, 2006. DAVİS, Fred, Moda Kültür ve Kimlik, ÇEV: Özden Arıkan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997. DEBORD, Guy, Gösteri Toplumu, Çev: Ayşen Ekmekçi-Okşan Taşkent, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2006. ERGÜL, Hakan, Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000. McNAMARA, Kim, Paparazzi: Media Practices and Celebrity Culture, Polity, 2015. MODLESKİ, Tania, Eğlence İncelemeleri, Metis Yayınları, İstanbul, 1998. NİEDVİECKİ, Hal, Dikizleme Günlüğü, Çev: Gökçe Gündüç, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2009. PRINGLE Hamish, Şöhret Satar, Çev: Evren Yıldırım, Media Cat Yayınları, İstanbul, 2008. ROBİNS, Kavin, İmaj -Görmenin Kültür ve Politikası-, Çev: Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 1999. ROJEK, Cris, Şöhret, Çev: Semra Kunt Akbaş- Kürşad Kızıltuğ, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2003. SOYGÜDER, Şebnem, Eyvah Paparazzi, Om Yayınevi, İstanbul. 2003.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 6 7 42
Makale Yazma 1 20 20
Makale Kritik Etme 5 3 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 10 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 10 50
Toplam İş Yükü (saat) 179

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 4 5 3
ÖÇ 2 4 3 5 4 4
ÖÇ 3 5 4 4 4 5
ÖÇ 4 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek