Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203035272020 | Türkiye'de Kitle İletişim Araçları ve Toplum: Teoriler ve Uygulamalar | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türk toplumunun sosyal, kültürel ve siyasal ortamını göz önünde bulundurarak kitle iletişim kuramlarını günümüz pratikleri ile ilişkilendirir.
Dr.Öğretim Üyesi Seda Sünbül Olgundeniz
1 | Kitle iletişiminin temel faktörlerini kavrayabilme. |
2 | Kitle iletişim araçlarının toplumdaki rolünü açıklayabilme. |
3 | Kitle iletişimi konusunda geliştirilen kuramları tanıma ve karşılaştırma. |
4 | İçinde yaşanılan toplumun medya pratiklerini anlayabilme |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Eleştirel perspektif Medya-toplum kuramları Türkiye’de kitle iletişim araçları ve toplum Türkiye’de medya tüketiminin diğer ülkelerle karşılaştırılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | iletişim ve Kitle İletişimi kavramının tanımlanması | ||
2 | İletişim bilimlerine giriş, iletişimin toplumsal bir süreç olarak önemi, toplumsallaştırma öğesi olarak konumu, diğer disiplinlerle ilişkisi. | ||
3 | Erken dönem iletişim araştırmaları | ||
4 | Kitle iletişimde güçlü etkiler dönemi. | ||
5 | Toplumsal yapıların evrimine koşut olarak değişen kültürel yapılar ve değişen kitle iletişim ortamı | ||
6 | Üç temel kitle iletişim araştırma evresi çerçevesinde (kitle toplumu –davranışçı – ampirik-eleştirel evre) iletişim kuramları | ||
7 | Kitle toplumu - kitle kültürü yaklaşımı. Popüler –kitle kültürü kavramlarının karşılaştırılması, kitle kültürü örnekleri ve sınıflandırılması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sosyal Kültürel Yaklaşım ve Birmingham Okulu çalışmaları, Yapısal - İşlevselci Yaklaşımlar | ||
10 | Gündem koyma ve saptama kuramı agenda setting), çerçeveleme (framing) kuramı: Tanımı, kuram çerçevesinde yapılan araştırmalar ve eleştiriler | ||
11 | Gündem Koyma (agenda building), Suskunluk Sarmalı, Kullanım ve Doyum kuramlarının modelleriyle birlikte açıklanması. | ||
12 | Kültürel göstergeler yaklaşımı. | ||
13 | İsveç ve ABD’deki Kültürel göstergeler programları çerçevesinde yapılan araştırmalar | ||
14 | Medya ve toplumsal yapı | ||
15 | Dersin genel değerlendirmesi | ||
16 | SINAV |
McQuail, Denis, McQuail’s Mass Communication Theory, 6.th ed. Sage. London, 2010. McQuail, Denis and Sven Windahl, S., Communication Models For The Study Of Mass Communication, Longman, Essex, 1993. Graber,Doris A, Denis McQuail and Pippa Norris (eds), The Politics of news :news of politics,2nd eds.,CQ Press,Washington D.C.,2008.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 15 | 15 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |