Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203035192020 | Medya ve Etık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı etik konusunun kavramsal, kuramsal ve felsefi boyutunu anlamak ve küresel medya çıktılarının etik kodlarını analiz edebilmektir
Doç. Dr. Şebnem Soygüder Baturlar
1 | 1. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma |
2 | 2. Ulusal ve uluslar arası meslek etik normlarının bilgisine sahip olma |
3 | 3. Mevcut medya yapısı, yaşam tarzları ve etik değerler arasında ilişki kurma |
4 | 4. Medyada yer alan haber ve programlara ilişkin düşünme, tartışma ve yorumlama becerisi kazanma |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde medya, etik, medya yapısını biçimleyen içsel ve dışsal etmenler ve bunlar arasındaki ilişki tartışılmaktadır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğini, amacını ve hedefini belirtme | ||
2 | Etik kavramının tarihçesi, Etik-ahlak kavramlarının irdelenmesi | ||
3 | İletişim ve etik | ||
4 | Modern birey ve etik | ||
5 | Modern yaşam, medya ve etik | ||
6 | Medya profesyonelliği ve etik | ||
7 | Medyada Özdenetim | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Medyada tabloidleşme olgusu | ||
10 | Sinema ve televizyon alanında etik sorunlar, sorumluluklar | ||
11 | Tom Bivins‘in Etik Değerlendirme Becerisine Yönelik Beş Basamaklı Modeli | ||
12 | Etik sorunsalı çerçevesinde televizyon dizisininBivins’in Beş Basamaklı Modeli’ne göre analizi | ||
13 | Etik sorunsalı çerçevesinde bir filminBivins’in Beş Basamaklı Modeli’ne göre analizi | ||
14 | Etik sorunsalı çerçevesinde bir haberinBivins’in Beş Basamaklı Modeli’ne göre analizi | ||
15 | Etik sorunsalı çerçevesinde bir televizyon programınınBivins’in Beş Basamaklı Modeli’ne göre analizi | ||
16 | FİNAL |
- İletişim ve Etik; Ed.: Metin Işık, Eğitim Kitabevi Yayınları, 2015, Konya - Medya ve Etik ; Bülent Çaplı, İmge Yay., 2002, Ankara - Medya, Kültür ve Siyaset; Der:Süleyman İrvan, Alp Yay., 2002, Ankara - Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar; Der:A.Belsey&R Chadwick, Çev:Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yay.,1998, İstanbul - Medya, Kültür ve Siyaset; Der:Süleyman İrvan, Ark Yay.,1997, Ankara - Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik’i; Atilla Girgin, İnkilap Yay., 2000, İstanbul - Eyvah Paparazzi; Şebnem Soygüder, Om Yay., 2003, İstanbul - “ Medya ve Etik” ; Süleyman İrvan, http://www.bianet.org/index_root.htm
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Beyin Fırtınası | 3 | 8 | 24 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |