Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301055092014 | Çocuk Sağlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders aracılığı ile çocuk ölümleri ve hastalıklarının başlıca nedenleri önlenmesi, büyüme /gelişme/beslenme, çocuk sağlığı (ÇS) hizmetleri gibi konular öğretilecek ve bütüncül ve çocuk merkezli bir yaklaşım kazandırılacaktır.
Doç. Dr. Hür Hassoy
1 | 1. Çocuk sağlığına bütüncül yaklaşımını tanımlaması |
2 | 2. Çocuk sağlığında sosyal, biyolojik ve çevresel yaklaşım kavramını anlaması |
3 | 3. Çocuk sağlığı problemlerinin epidemiyolojik olarak tanılanması |
4 | 4. Çocuklarda başlıca morbidite ve mortalite nedenlerini tanımlaması |
5 | 5. Çocuk sağlığına ilişkin istatistik ve epidemiyolojik verileri kullanması |
6 | 6. Çocuk sağlığı ve çevresel sağlık tehlikelerinin ilişkisini tartışması |
7 | 7. Çocukluk çağı bulaşıcı hastalıklardan korunma ve bağışıklamayı anlaması |
8 | 8. Çocuklarda beslenme gereksinimini tanımlaması |
9 | 9. Anne sütü uygulamalarını bilmesi |
10 | 10. Çocuklarda beslenme problemlerini tanımlaması |
11 | 11. Ulusal çocuk sağlığını düzeltmeye yönelik programları bilmesi |
12 | 12. Kırılgan, korunma gereksinimi olan çocuklar kavramını bilmesi |
13 | 13. Anne ve çocuk sağlığı hizmetlerinin birinci, ikinci ve üçüncü basamakta koordinasyonunu tartışması |
14 | 14. Çocuk haklarını anlaması |
15 | 15. Okul ve adölesan sağlığının önemini tanımlaması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Çocuk sağlığına bütüncül yaklaşım 2. Çocuk sağlığında sosyal, biyolojik ve çevresel yaklaşım kavramlar 3. Çocuklarda başlıca morbidite ve mortalite nedenleri 4. Çocuk sağlığına ilişkin istatistik ve epidemiyolojik veriler ve sağlık ölçütleri 5. Çocuk sağlığı ve çevresel sağlık tehlikelerinin ilişkisi 6. Çocukluk çağı bulaşıcı hastalıklardan korunma ve bağışıklama 7. Çocuklarda beslenme gereksinimi 8. Anne sütü uygulamaları 9. Çocuklarda beslenme problemleri 10. Ulusal çocuk sağlığını düzeltmeye yönelik programlar 11. Kırılgan, korunma gereksinimi olan çocuklar kavramı 12. Anne ve çocuk sağlığı hizmetlerinin birinci, ikinci ve üçüncü basamakta koordinasyonunu
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk sağlığına bütüncül yaklaşım | ||
2 | Çocuk sağlığında sosyal, biyolojik ve çevresel yaklaşım kavramlar | ||
3 | Çocuklarda başlıca morbidite ve mortalite nedenleri | ||
4 | Çocuk sağlığına ilişkin epidemiyolojik ölçütler | ||
5 | Çocuk sağlığı ve çevresel tehlikeler | ||
6 | Çocukluk çağı bulaşıcı hastalıkları ve bağışıklama | ||
7 | Çocuklarda beslenme | ||
8 | Ara Sınav(Vize) | ||
9 | Anne sütü | ||
10 | Çocuk hakları | ||
11 | Ulusal çocuk sağlığı programları I | ||
12 | Ulusal çocuk sağlığı programları II | ||
13 | Kırılgan, korunma gereksinimi olan çocuklar | ||
14 | Okul sağlığı | ||
15 | Ergen sağlığı | ||
16 | Final Sınavı |
1. Hacettepe Halk Sağlığı Kitabı. Prof. Dr. Çağatay Güler. Halk Sağlığı. Güneş Kitabevi, Ankara, 1995. 2. Dünya çocuklarının durumu raporları, UNICEF 3.Türkiye çocukların durumu raporu 4. TNSA raporları 5. HASUDER 2012 raporu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 16 | 0 | 0 |
Alan Gezisi | 1 | 5 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Rapor | 1 | 16 | 16 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 202 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||
ÖÇ 8 | 3 | ||||||||
ÖÇ 9 | 3 | ||||||||
ÖÇ 10 | 3 | ||||||||
ÖÇ 11 | 4 | ||||||||
ÖÇ 12 | 4 | ||||||||
ÖÇ 13 | 4 | ||||||||
ÖÇ 14 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 15 | 4 |