GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301055092014 Çocuk Sağlığı Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders aracılığı ile çocuk ölümleri ve hastalıklarının başlıca nedenleri önlenmesi, büyüme /gelişme/beslenme, çocuk sağlığı (ÇS) hizmetleri gibi konular öğretilecek ve bütüncül ve çocuk merkezli bir yaklaşım kazandırılacaktır.


Doç. Dr. Hür Hassoy


1 1. Çocuk sağlığına bütüncül yaklaşımını tanımlaması
2 2. Çocuk sağlığında sosyal, biyolojik ve çevresel yaklaşım kavramını anlaması
3 3. Çocuk sağlığı problemlerinin epidemiyolojik olarak tanılanması
4 4. Çocuklarda başlıca morbidite ve mortalite nedenlerini tanımlaması
5 5. Çocuk sağlığına ilişkin istatistik ve epidemiyolojik verileri kullanması
6 6. Çocuk sağlığı ve çevresel sağlık tehlikelerinin ilişkisini tartışması
7 7. Çocukluk çağı bulaşıcı hastalıklardan korunma ve bağışıklamayı anlaması
8 8. Çocuklarda beslenme gereksinimini tanımlaması
9 9. Anne sütü uygulamalarını bilmesi
10 10. Çocuklarda beslenme problemlerini tanımlaması
11 11. Ulusal çocuk sağlığını düzeltmeye yönelik programları bilmesi
12 12. Kırılgan, korunma gereksinimi olan çocuklar kavramını bilmesi
13 13. Anne ve çocuk sağlığı hizmetlerinin birinci, ikinci ve üçüncü basamakta koordinasyonunu tartışması
14 14. Çocuk haklarını anlaması
15 15. Okul ve adölesan sağlığının önemini tanımlaması

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1. Çocuk sağlığına bütüncül yaklaşım 2. Çocuk sağlığında sosyal, biyolojik ve çevresel yaklaşım kavramlar 3. Çocuklarda başlıca morbidite ve mortalite nedenleri 4. Çocuk sağlığına ilişkin istatistik ve epidemiyolojik veriler ve sağlık ölçütleri 5. Çocuk sağlığı ve çevresel sağlık tehlikelerinin ilişkisi 6. Çocukluk çağı bulaşıcı hastalıklardan korunma ve bağışıklama 7. Çocuklarda beslenme gereksinimi 8. Anne sütü uygulamaları 9. Çocuklarda beslenme problemleri 10. Ulusal çocuk sağlığını düzeltmeye yönelik programlar 11. Kırılgan, korunma gereksinimi olan çocuklar kavramı 12. Anne ve çocuk sağlığı hizmetlerinin birinci, ikinci ve üçüncü basamakta koordinasyonunu


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk sağlığına bütüncül yaklaşım
2 Çocuk sağlığında sosyal, biyolojik ve çevresel yaklaşım kavramlar
3 Çocuklarda başlıca morbidite ve mortalite nedenleri
4 Çocuk sağlığına ilişkin epidemiyolojik ölçütler
5 Çocuk sağlığı ve çevresel tehlikeler
6 Çocukluk çağı bulaşıcı hastalıkları ve bağışıklama
7 Çocuklarda beslenme
8 Ara Sınav(Vize)
9 Anne sütü
10 Çocuk hakları
11 Ulusal çocuk sağlığı programları I
12 Ulusal çocuk sağlığı programları II
13 Kırılgan, korunma gereksinimi olan çocuklar
14 Okul sağlığı
15 Ergen sağlığı
16 Final Sınavı

1. Hacettepe Halk Sağlığı Kitabı. Prof. Dr. Çağatay Güler. Halk Sağlığı. Güneş Kitabevi, Ankara, 1995. 2. Dünya çocuklarının durumu raporları, UNICEF 3.Türkiye çocukların durumu raporu 4. TNSA raporları 5. HASUDER 2012 raporu



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 2 32
Tartışma 16 0 0
Alan Gezisi 1 5 5
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 45 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 45 45
Okuma 10 1 10
Rapor 1 16 16
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 202

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 4 4
ÖÇ 5 5 4
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
ÖÇ 8 3
ÖÇ 9 3
ÖÇ 10 3
ÖÇ 11 4
ÖÇ 12 4
ÖÇ 13 4
ÖÇ 14 5 4
ÖÇ 15 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek