Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301055082014 | Üreme Sağlığı ve Aile Planlanması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler üreme sağlığı ile sağlık sistemi, sağlık politikaları, halk sağlığı uygulamaları ile ilişkileri açıklayabilecek, sağlık hizmet sistemini üreme sağlığı konularına uygun şekilde planlamayı anlayabilecektir.
Doç. Dr. Aslı Davas Erdemli
1 | 1-Kadın sağlığını etkileyen etkenlerin toplumsal cinsiyet açısından değerlendirebilmek |
2 | Üreme sağlığı kavramını ve kapsamını tanımlayabilmek |
3 | Üreme sağlığında kullanılan hızları yorumlayabilmek |
4 | Üreme sağlığı açısından Türkiyenin durumunu dünya ile karşılaştırabilmek |
5 | Üreme sağlığı hizmetinde örgütlenme yapılarını karşılaştırabilmek |
6 | Sağlık reformlarının üreme sağlığına etkisini değerlendirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Toplumsal cinsiyet bağlamında kadın sağlığı Üreme Sağlığına Bütüncül Yaklaşım Üreme Sağlığında Kullanılan Hız ve Oranlar Güvenli Annelik Sağlık reformları ve üreme sağlığında örgütlenme (Türkiye- Programlar) Türkiye’de aile planlaması Kadına yönelik şiddet
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Toplumsal cinsiyet ve kadın sağlığı | ||
3 | Üreme sağlığına bütüncül yaklaşım | ||
4 | Üreme Sağlığında Kullanılan Hız ve Oranlar ve Türkiye Verileri | ||
5 | Üreme sağlığında örgütlenme | ||
6 | Örnek olgu sunumları; Aile planlaması | ||
7 | Vize | ||
8 | Üreme hakkı | ||
9 | Kadına Yönelik Şiddet | ||
10 | Adölesan sağlığı | ||
11 | Sağlık reformları ve üreme sağlığı | ||
12 | Rapor sunumu (Menapoz) | ||
13 | Rapor sunumu (Üreme sistemi kanserleri) | ||
14 | Rapor sunumu (Cinsel yolla bulaşan hastalıklar) | ||
15 | Rapor sunumu (Göç ve kadın sağlığı) | ||
16 | Final |
Davas, M. Çiçeklioğlu, M. Çiçeklioğlu, Geniş Ufuklar: Toplumsal Cinsiyet Eşitliği (Kadınlar ve Erkekler Gerçekten Eşit mi?), 52-59 pp., İzmir, İlayda Yayınevi, 2011 İnsan Kaynaklarını Geliştirme Vakfı, Aile Planlamasında Temel Bilgiler, Ankara, 1997 Hatcher R. H, The Essentials of Contracepotive Technology, Handbook for Clinic Staff, Population İnformation Program, 1997 Neyzi O., Yolsal N., Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar Tanı ve Tedavi Rehberi, İstanbul , 2002 Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ulusal Aile Planlaması Hizmet rehberi Aile Planlaması ve Üreme Sağlığı, Ankara, 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 3 | 10 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 6 | 8 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 212 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 | 4 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 |