GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301055032015 Temel Halk Sağlığı Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans



Halk sağlığı kavramının içeriğini tanımlayabilmek


Prof. Dr. Şafak Taner


1 Bilimsel yöntem ve halk sağlığı bağlantısını bilecek
2 Bilim felsefesi tartışmalarını anlayabilecek
3 Bir toplumun sağlık düzeyini etkileyen faktörlerin ve sağlık düzeyini yükseltmede öncelikleri bilecek
4 Toplumdaki risk grupları, sağlığı koruma düzeyleri ve sağlığı geliştirme kavramını tanımlayacak
5 Sağlığı geliştirmeye yönelik yapılan uluslararası çalışmalar ile temel sağlık göstergeleri, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, sağlığı ilgilendiren çalışma/ politikalar bilecek
6 Ülkemizdeki sağlık hizmetlerinin sunumu ve koruyucu sağlık hizmetlerinin önemi kavrayacak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilim ve bilimsel yöntem Tıbbı ve Sağlığını Anlamak Halk Sağlığı Nasıl Gelişti? Sağlık Sorunları Sağlığın Bileşenleri Halk Sağlığı ve Etik Sağlıkta Eşitsizlikler Sömürgecilik ve Tıp Sağlık Reformları Tıbbi Teknoloji Sağlıkla İlgili Uluslararası Örgütler ve Mekanizmalar Tıp, İş Dünyası ve Devlet


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, Ders Programının Tanıtımı, Kuralların Belirlenmesi Ödev dağıtımı Ders
2 Bilim ve Bilimsel Yöntem Ders ve tartışma (ödevler üzerinden)
3 Sağlık ve sağlık hizmeti kavramları Ders ve tartışma (ödevler üzerinden)
4 Sağlığın değerlendirilmesi
5 Hastalık kavramı
6 Kavramlar İnsan hakları/sağlık hakkı/eşitsizlikler
7 Chadwick Raporu üzerinden sağlıksızlığın nedensellik ağının oluşturulması (uygulama)
8 Vize
9 Halk sağlığının gelişimi 1
10 Ülke Raporları tartışması (uygulama)
11 Halk sağlığının gelişimi 2
12 İş sağlığı ve güvenliği
13 Halk sağlığı ve etik/Araştırma etiği
14 Final sınavı

Rahmi Dirican ve Nazan Bilgel ,Toplum Hekimliği (Halk Sağlığı) Ders Notları,Uludağ Üniversitesi Yayınevi, Bursa (1993) Roger Detels, Robert Beaglehole, Mary Ann Lansang, and Martin Gulliford, Oxford Textbook of Public Health, Oxford Textbook 978-0-19-921870-7 (09 July 2009)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Derse Katılım 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 4 56
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 200

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 5 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 5 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 3 3 4 3 4 3 3
ÖÇ 5 5 4 3 3 3 3 3 4 3
ÖÇ 6 5 4 3 3 3 3 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek