Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301055032015 | Temel Halk Sağlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Halk sağlığı kavramının içeriğini tanımlayabilmek
Prof. Dr. Şafak Taner
1 | Bilimsel yöntem ve halk sağlığı bağlantısını bilecek |
2 | Bilim felsefesi tartışmalarını anlayabilecek |
3 | Bir toplumun sağlık düzeyini etkileyen faktörlerin ve sağlık düzeyini yükseltmede öncelikleri bilecek |
4 | Toplumdaki risk grupları, sağlığı koruma düzeyleri ve sağlığı geliştirme kavramını tanımlayacak |
5 | Sağlığı geliştirmeye yönelik yapılan uluslararası çalışmalar ile temel sağlık göstergeleri, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, sağlığı ilgilendiren çalışma/ politikalar bilecek |
6 | Ülkemizdeki sağlık hizmetlerinin sunumu ve koruyucu sağlık hizmetlerinin önemi kavrayacak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim ve bilimsel yöntem Tıbbı ve Sağlığını Anlamak Halk Sağlığı Nasıl Gelişti? Sağlık Sorunları Sağlığın Bileşenleri Halk Sağlığı ve Etik Sağlıkta Eşitsizlikler Sömürgecilik ve Tıp Sağlık Reformları Tıbbi Teknoloji Sağlıkla İlgili Uluslararası Örgütler ve Mekanizmalar Tıp, İş Dünyası ve Devlet
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma, Ders Programının Tanıtımı, Kuralların Belirlenmesi Ödev dağıtımı | Ders | ||
2 | Bilim ve Bilimsel Yöntem | Ders ve tartışma (ödevler üzerinden) | ||
3 | Sağlık ve sağlık hizmeti kavramları | Ders ve tartışma (ödevler üzerinden) | ||
4 | Sağlığın değerlendirilmesi | |||
5 | Hastalık kavramı | |||
6 | Kavramlar İnsan hakları/sağlık hakkı/eşitsizlikler | |||
7 | Chadwick Raporu üzerinden sağlıksızlığın nedensellik ağının oluşturulması (uygulama) | |||
8 | Vize | |||
9 | Halk sağlığının gelişimi 1 | |||
10 | Ülke Raporları tartışması (uygulama) | |||
11 | Halk sağlığının gelişimi 2 | |||
12 | İş sağlığı ve güvenliği | |||
13 | Halk sağlığı ve etik/Araştırma etiği | |||
14 | Final sınavı |
Rahmi Dirican ve Nazan Bilgel ,Toplum Hekimliği (Halk Sağlığı) Ders Notları,Uludağ Üniversitesi Yayınevi, Bursa (1993) Roger Detels, Robert Beaglehole, Mary Ann Lansang, and Martin Gulliford, Oxford Textbook of Public Health, Oxford Textbook 978-0-19-921870-7 (09 July 2009)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |