GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301055012023 Temel Epidemiyoloji Ders 1 1 9,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Epidemiyoloji dersinin amacı öğrencilere sağlıkla ilgili toplumsal olayları nesnel bir şekilde değerlendirebilme becerisi ve bilimsel bakış açısı kazandırmaktır. Derste öğrencilerin bir araştırma projesi hazırlayabilmek için gereken bilgi ve beceri düzeyini kazanmaları da amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Işıl Ergin


1 Epidemiyoloji biliminin önemini açıklayabilme
2 İlişki tiplerini gruplandırabilme, nedensel ilişki kriterlerini sayabilme ve açıklayabilme
3 Hastalığın doğal seyrini ve korunmanın aşamalarını açıklayabilme
4 Sağlık ölçütlerini sınıflandırabilme, hesaplayabilme ve yorumlayabilme
5 Farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özelliklerini açıklayabilme ve başlıca hata kaynaklarını sayabilme
6 Bilimsel etik kuralları açıklayabilme
7 Bir araştırma önerisi hazırlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Derste epidemiyolojinin tanımı yapılmakta, nedensellik kavramı tartışılmakta, hastalığın doğal öyküsü ve korunma aşamaları açıklanmakta, sağlık ölçütleri tanımlanmakta, farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Epidemiyolojiye Giriş
2 Epidemiyolojide Nedensellik Kavramı ve Nedensellik Kriterleri
3 Hastalığın Doğal Öyküsü Korunma Kavramı, Korunma Düzeyleri
4 Sağlık Ölçütleri
5 Epidemiyolojik Araştırma Yöntemlerinin Sınıflandırılması
6 Tanımlayıcı Epidemiyoloji
7 Kesitsel Araştırmalar
8 Olgu kontrol araştırmaları
9 Kohort araştırmaları
10 Ara sınav ve soru tartışması
11 Deneysel araştırmalar
12 Risk Ölçütleri
13 Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım-1
14 Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım-2
15 Bilimsel Araştırmalarda Etik
16 Proje Önerisi Hazırlama

Bonita R., Beaglehole R., Kjellström T. Basic Epidemiology, 2nd edition, World Health Organization, 2006 Aschengrau A., Seage G.R. Essentials of Epidemiology in Public Health. Jones and Bartlett Publishers Canada, 2003 Cancer Epidemiology: Principles and Methods, IARC/ WHO, Lyon, France, 1999



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Uygulama/Pratik 5 2 10
Makale Kritik Etme 9 3 27
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 9 4 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Okuma 21 3 63
Toplam İş Yükü (saat) 264

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 3 4 4 4 3 3 4 3
ÖÇ 2 4 2 2 4 3 2 3 5 2
ÖÇ 3 4 3 4 3 3 2 3 2 3
ÖÇ 4 3 3 4 5 4 5 5 4 5
ÖÇ 5 2 2 3 3 3 4 5 4 4
ÖÇ 6 2 3 3 3 4 4 4 3 4
ÖÇ 7 4 3 3 3 4 4 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek