Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301055012023 | Temel Epidemiyoloji | Ders | 1 | 1 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Epidemiyoloji dersinin amacı öğrencilere sağlıkla ilgili toplumsal olayları nesnel bir şekilde değerlendirebilme becerisi ve bilimsel bakış açısı kazandırmaktır. Derste öğrencilerin bir araştırma projesi hazırlayabilmek için gereken bilgi ve beceri düzeyini kazanmaları da amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Işıl Ergin
1 | Epidemiyoloji biliminin önemini açıklayabilme |
2 | İlişki tiplerini gruplandırabilme, nedensel ilişki kriterlerini sayabilme ve açıklayabilme |
3 | Hastalığın doğal seyrini ve korunmanın aşamalarını açıklayabilme |
4 | Sağlık ölçütlerini sınıflandırabilme, hesaplayabilme ve yorumlayabilme |
5 | Farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özelliklerini açıklayabilme ve başlıca hata kaynaklarını sayabilme |
6 | Bilimsel etik kuralları açıklayabilme |
7 | Bir araştırma önerisi hazırlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Derste epidemiyolojinin tanımı yapılmakta, nedensellik kavramı tartışılmakta, hastalığın doğal öyküsü ve korunma aşamaları açıklanmakta, sağlık ölçütleri tanımlanmakta, farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye Giriş | |||
2 | Epidemiyolojide Nedensellik Kavramı ve Nedensellik Kriterleri | |||
3 | Hastalığın Doğal Öyküsü Korunma Kavramı, Korunma Düzeyleri | |||
4 | Sağlık Ölçütleri | |||
5 | Epidemiyolojik Araştırma Yöntemlerinin Sınıflandırılması | |||
6 | Tanımlayıcı Epidemiyoloji | |||
7 | Kesitsel Araştırmalar | |||
8 | Olgu kontrol araştırmaları | |||
9 | Kohort araştırmaları | |||
10 | Ara sınav ve soru tartışması | |||
11 | Deneysel araştırmalar | |||
12 | Risk Ölçütleri | |||
13 | Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım-1 | |||
14 | Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım-2 | |||
15 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | |||
16 | Proje Önerisi Hazırlama |
Bonita R., Beaglehole R., Kjellström T. Basic Epidemiology, 2nd edition, World Health Organization, 2006 Aschengrau A., Seage G.R. Essentials of Epidemiology in Public Health. Jones and Bartlett Publishers Canada, 2003 Cancer Epidemiology: Principles and Methods, IARC/ WHO, Lyon, France, 1999
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 |
Makale Kritik Etme | 9 | 3 | 27 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 21 | 3 | 63 |
Toplam İş Yükü (saat) | 264 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |