GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301055022023 Sağlık Eğitimi Ders 1 2 9,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, Toplumda sağlığın korunması ve geliştirilmesi amacıyla yetişkin eğitimi ilkelerine dayalı sağlık eğitimini, planlayıp yürütebilmek


Prof. Dr. Meltem Çiçeklioğlu


1 Yetişkin öğrenme ilkelerini sayabilme
2 Sağlık eğitiminde amaç ve hedef yazma becerisi kazanm
3 Olumlu Eğitim ortamı yaratmanın ilkelerini uygulayabilme
4 İnteraktif eğitim tekniklerini uygulayabilir hale gelme
5 Yeterliliğe dayalı beceri eğitimlerini yürütebilir hale gelme
6 Eğitim kursu hazırlama konusunda bilgi ve beceri kazanma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yetişkin Eğitimi Amaç ve öğrenim hedefi yazma Olumlu eğitim ortamı özellikleri Görsel işitsel araçların kullanılması ilkeleri Katılımlı eğitim teknikleri Yeterliliğe dayalı beceri rehberleri hazırlama ve uygulama Eğitim programı geliştirme


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yetişkin nasıl öğrenir? Tanışma, amaç hedefleri ve değerlendirme
2 Amaç ve hedef nasıl yazılır? Soru-cevap sınıf dersi, performans ödevi
3 Olumlu Eğitim ortamı nasıl yaratılır? Olgu incelemesi, takım çalışması, sınıf dersi
4 Görsel İşitsel araçların kullanımı Grup çalışması
5 Öğrenci sunumları öğrenci sunumları (performans)
6 İnteraktif eğitim tekniklerini neden kullanıyoruz ? soru cevap sınıf dersi
7 Olgu sunumu, Beyin fırtınası, Oyunlaştırma, Giriş teknikleri, Özet teknikleri ödev ve öğrenci sunumu, beyin fırtınası
8 Oyunlaştırma, Giriş teknikleri, Özet teknikleri Öğrenci uygulamaları ve geribildirim
9 Yeterliliğe dayalı eğitim teknikleri; Yetiştiricilik ve Gösterim yapma Öğrenci uygulamaları ve geribildirim, takım çalışması
10 Yeterliliğe dayalı eğitimde eğitici rehberi hazırlama Öğrenci uygulamaları ve geribildirim, takım çalışması
11 Ara değerlendirme
12 Eğitim programı hazırlama basamakları sınıf dersi
13 Seçilen bir konu üzerinden grupların eğitim programı hazırlaması Proje hazırlama
14 Seçilen bir konu üzerinden grupların eğitim programı hazırlaması Proje hazırlama
15 Hazırlanan eğitim programlarının sunulması proje sunumu
16 Final

1- Sullivan R., Magarick R Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi, Çeviri editörü ; Özvarış ŞB, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 2- Sullivan R., Gafffikin L, Tıp Eğiticileri için program Geliştirme Rehber Çeviri editörü ; Özvarış ŞB, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 , 3- Özvarış ŞB, Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 ,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Örnek Vaka İncelemesi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 8 3 24
Takım/Grup Çalışması 4 4 16
Örnek Vaka İncelemesi 2 3 6
Proje Hazırlama 1 70 70
Proje Sunma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 60 60
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60 60
Performans 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 261

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 1 3 5 1 1 3 1 1 5
ÖÇ 2 1 3 5 1 1 3 1 1 5
ÖÇ 3 1 3 5 1 1 3 1 1 5
ÖÇ 4 1 3 5 1 1 3 1 1 5
ÖÇ 5 1 3 5 1 1 3 1 1 5
ÖÇ 6 1 3 5 1 1 3 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek