Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301055022023 | Sağlık Eğitimi | Ders | 1 | 2 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, Toplumda sağlığın korunması ve geliştirilmesi amacıyla yetişkin eğitimi ilkelerine dayalı sağlık eğitimini, planlayıp yürütebilmek
Prof. Dr. Meltem Çiçeklioğlu
1 | Yetişkin öğrenme ilkelerini sayabilme |
2 | Sağlık eğitiminde amaç ve hedef yazma becerisi kazanm |
3 | Olumlu Eğitim ortamı yaratmanın ilkelerini uygulayabilme |
4 | İnteraktif eğitim tekniklerini uygulayabilir hale gelme |
5 | Yeterliliğe dayalı beceri eğitimlerini yürütebilir hale gelme |
6 | Eğitim kursu hazırlama konusunda bilgi ve beceri kazanma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yetişkin Eğitimi Amaç ve öğrenim hedefi yazma Olumlu eğitim ortamı özellikleri Görsel işitsel araçların kullanılması ilkeleri Katılımlı eğitim teknikleri Yeterliliğe dayalı beceri rehberleri hazırlama ve uygulama Eğitim programı geliştirme
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Yetişkin nasıl öğrenir? | Tanışma, amaç hedefleri ve değerlendirme | ||
2 | Amaç ve hedef nasıl yazılır? | Soru-cevap sınıf dersi, performans ödevi | ||
3 | Olumlu Eğitim ortamı nasıl yaratılır? | Olgu incelemesi, takım çalışması, sınıf dersi | ||
4 | Görsel İşitsel araçların kullanımı | Grup çalışması | ||
5 | Öğrenci sunumları | öğrenci sunumları (performans) | ||
6 | İnteraktif eğitim tekniklerini neden kullanıyoruz ? | soru cevap sınıf dersi | ||
7 | Olgu sunumu, Beyin fırtınası, Oyunlaştırma, Giriş teknikleri, Özet teknikleri | ödev ve öğrenci sunumu, beyin fırtınası | ||
8 | Oyunlaştırma, Giriş teknikleri, Özet teknikleri | Öğrenci uygulamaları ve geribildirim | ||
9 | Yeterliliğe dayalı eğitim teknikleri; Yetiştiricilik ve Gösterim yapma | Öğrenci uygulamaları ve geribildirim, takım çalışması | ||
10 | Yeterliliğe dayalı eğitimde eğitici rehberi hazırlama | Öğrenci uygulamaları ve geribildirim, takım çalışması | ||
11 | Ara değerlendirme | |||
12 | Eğitim programı hazırlama basamakları | sınıf dersi | ||
13 | Seçilen bir konu üzerinden grupların eğitim programı hazırlaması | Proje hazırlama | ||
14 | Seçilen bir konu üzerinden grupların eğitim programı hazırlaması | Proje hazırlama | ||
15 | Hazırlanan eğitim programlarının sunulması | proje sunumu | ||
16 | Final |
1- Sullivan R., Magarick R Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi, Çeviri editörü ; Özvarış ŞB, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 2- Sullivan R., Gafffikin L, Tıp Eğiticileri için program Geliştirme Rehber Çeviri editörü ; Özvarış ŞB, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 , 3- Özvarış ŞB, Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 ,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 8 | 3 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Performans | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 261 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 6 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 |