Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304195012012 | Okul Sağlığı Hemşireliği | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencinin Dünyada ve Türkiye’de okul sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimini izleyerek, okul sağlığı hizmetlerinde hemşirenin rollerini ve fonksiyonlarını yasal ve etik boyutuyla kavrayabilmesini amaçlar
Prof.Dr. Süheyla Özsoy, Prof..Dr.Şafak Dağhan
1 | Geçmişten günümüze okul sağlığı hemşireliğindeki gelişimi analiz edebilme, |
2 | Okul sağlığı hemşireliğinin uygulama standartlarını kavrayabilme |
3 | Okul sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonlarını değerlendirebilme |
4 | Okul sağlığı hemşireliğinde kullanılan model ve teorileri tanımlayabilme |
5 | Okul sağlığı hemşireliğinde yasal ve etik konuları tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okul sağlığı hemşireliğinin tanımı ve tarihçesi, Okul sağlığı hemşireliği uygulamalarında teori ve modellerin kullanımı, Uygulama standartları, Okul hemşiresinin rol ve fonksiyonları (bakım verici, danışman, savunucu, sağlık eğitimcisi, araştırmacı, yönetici), yasal ve etik konular
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş-Dersin tanıtımı, beklentiler | ||
2 | Okul sağlığı hemşireliğinin tanımı ve tarihçesi, | ||
3 | Okul sağlığı hemşireliği uygulamalarında teori ve modellerin kullanımı | ||
4 | Uygulama standartları | ||
5 | Okul hemşiresinin rol ve fonksiyonları (bakım verici) | ||
6 | Okul hemşiresinin rol ve fonksiyonları (danışman), | ||
7 | Okul hemşiresinin rol ve fonksiyonları (savunucu), | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Okul hemşiresinin rol ve fonksiyonları (sağlık eğitimcisi), | ||
10 | Okul hemşiresinin rol ve fonksiyonları (araştırmacı), | ||
11 | Okul hemşiresinin rol ve fonksiyonları (yönetici), | ||
12 | Yasal ve etik konular | ||
13 | Yasal ve etik konular | ||
14 | Literatür sunumu | ||
15 | Literatür sunumu | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Selekman, J. School health nursing: A Comprehensive Text. F. A. Davis Company.2006 Lewis, KD, Bear, BJ. Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals Elseiver 3th edition. 2009 Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. Freeman, R., Public Health Care and Nursing Process The C.V Mosby Comp., St. Louis. Toronto. London, 1967. Fromer, MJ Community Health Care and The Nursing Process Thr CV Mosby Comp. St Louis, Toronto, London, 1967. Jarvis, L., Community Health Nursing. F.A. Davis Comp., Philedelphia 1981. Güler Ç.,Akın L.,Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Hacettepe Üni.Yayınları,Ankara 2006 Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing:Caring in Action,Second Edition,2003 Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 12 | 2 | 24 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 |