GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304195022012 Okul Sağlığı Hizmetlerinde Bütüncül Yaklaşım Ders 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, okul sağlığı hizmetlerinde hemşirenin, öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini göz önüne alarak risk faktörlerini belirlemesini ve buna yönelik hemşirelik uygulamalarını organize edebilmesini amaçlamaktadır



1 1. Okul sağlığı hizmetlerinde ekip kavramını açıklayabilme
2 2. Öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini tanımlayabilme,
3 3. Öğrencilere ve okul çevresine ilişkin risk faktörlerini belirleyebilme,
4 4. Okul sağlığı hizmetleri kapsamında sağlık taramaları ve bağışıklama hizmetlerini yürütebilme
5 Öğrencilerin ve okul çalışanlarının akut ve kronik sağlık sorunlarında hemşirelik sürecini planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.


Yok


Yok


Okul sağlığı ekibi ve hizmetler, Okul sağlığı hizmet birimi (revir) ve yönetimi, Okul öncesi, okul çağı ve adölesanda büyüme ve gelişme özellikleri ve izlem, Taramalar, Bağışıklama, Okul çevresinin değerlendirilmesi, Okullarda enfeksiyon kontrol uygulamaları, Akut ve kronik sağlık sorunlarına hemşirelik yaklaşımı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş-Dersin tanıtımı, beklentiler Literatür Okuma
2 Okul sağlığı ekibi ve hizmetler
3 Okul sağlığı hizmet birimi (revir) ve yönetimi
4 Okul öncesi dönemin büyüme ve gelişme özellikleri ve izlemi
5 Okul çağı döneminin büyüme ve gelişme özellikleri ve izlemi
6 Adölesan dönemin büyüme ve gelişme özellikleri ve izlemi
7 Taramalar
8 Ara Sınav
9 Bağışıklama
10 Okul çevresinin değerlendirilmesi
11 Okullarda enfeksiyon kontrol uygulamaları
12 Akut sağlık sorunlarına hemşirelik yaklaşımı
13 Kronik sağlık sorunlarına hemşirelik yaklaşımı
14 Literatür Okuma
15 Literatür Okuma
16 FİNAL SINAVI

T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. Selekman, J. School health nursing: A Comprehensive Text. F. A. Davis Company.2006 Lewis, KD, Bear, BJ. Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals Elseiver 3th edition. 2009 Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. Freeman, R., Public Health Care and Nursing Process The C.V Mosby Comp., St. Louis. Toronto. London, 1967. Fromer, MJ Community Health Care and The Nursing Process Thr CV Mosby Comp. St Louis, Toronto, London, 1967. Jarvis, L., Community Health Nursing. F.A. Davis Comp., Philedelphia 1981. Güler Ç.,Akın L.,Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Hacettepe Üni.Yayınları,Ankara 2006 Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing:Caring in Action,Second Edition,2003 Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Seminer 14 2 28
Makale Kritik Etme 2 2 4
Bireysel Çalışma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek