Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304195022012 | Okul Sağlığı Hizmetlerinde Bütüncül Yaklaşım | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, okul sağlığı hizmetlerinde hemşirenin, öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini göz önüne alarak risk faktörlerini belirlemesini ve buna yönelik hemşirelik uygulamalarını organize edebilmesini amaçlamaktadır
1 | 1. Okul sağlığı hizmetlerinde ekip kavramını açıklayabilme |
2 | 2. Öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini tanımlayabilme, |
3 | 3. Öğrencilere ve okul çevresine ilişkin risk faktörlerini belirleyebilme, |
4 | 4. Okul sağlığı hizmetleri kapsamında sağlık taramaları ve bağışıklama hizmetlerini yürütebilme |
5 | Öğrencilerin ve okul çalışanlarının akut ve kronik sağlık sorunlarında hemşirelik sürecini planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme. |
Yok
Yok
Okul sağlığı ekibi ve hizmetler, Okul sağlığı hizmet birimi (revir) ve yönetimi, Okul öncesi, okul çağı ve adölesanda büyüme ve gelişme özellikleri ve izlem, Taramalar, Bağışıklama, Okul çevresinin değerlendirilmesi, Okullarda enfeksiyon kontrol uygulamaları, Akut ve kronik sağlık sorunlarına hemşirelik yaklaşımı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş-Dersin tanıtımı, beklentiler Literatür Okuma | ||
2 | Okul sağlığı ekibi ve hizmetler | ||
3 | Okul sağlığı hizmet birimi (revir) ve yönetimi | ||
4 | Okul öncesi dönemin büyüme ve gelişme özellikleri ve izlemi | ||
5 | Okul çağı döneminin büyüme ve gelişme özellikleri ve izlemi | ||
6 | Adölesan dönemin büyüme ve gelişme özellikleri ve izlemi | ||
7 | Taramalar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bağışıklama | ||
10 | Okul çevresinin değerlendirilmesi | ||
11 | Okullarda enfeksiyon kontrol uygulamaları | ||
12 | Akut sağlık sorunlarına hemşirelik yaklaşımı | ||
13 | Kronik sağlık sorunlarına hemşirelik yaklaşımı | ||
14 | Literatür Okuma | ||
15 | Literatür Okuma | ||
16 | FİNAL SINAVI |
T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. Selekman, J. School health nursing: A Comprehensive Text. F. A. Davis Company.2006 Lewis, KD, Bear, BJ. Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals Elseiver 3th edition. 2009 Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. Freeman, R., Public Health Care and Nursing Process The C.V Mosby Comp., St. Louis. Toronto. London, 1967. Fromer, MJ Community Health Care and The Nursing Process Thr CV Mosby Comp. St Louis, Toronto, London, 1967. Jarvis, L., Community Health Nursing. F.A. Davis Comp., Philedelphia 1981. Güler Ç.,Akın L.,Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Hacettepe Üni.Yayınları,Ankara 2006 Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing:Caring in Action,Second Edition,2003 Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |