Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304195092012 | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi ve Koruyucu Yöntemler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı 1) çocuk/ergen ve annebaba ile görüşme yaparken izlenecek temel ilkeleri ve özel görüşme tekniklerini, 2) çocuğun mevcut sorunları, gelişimsel öyküsü, sosyal ve ailesel özellikleri ve ruhsal bozukluk belirtileri hakkında bilgi toplamayı; 3) içe vuruk ve dışa vuruk ruhsal bozukluk belirtileri olan çocuklara yardım etmek için kullanılan önleyici yaklaşımlardan bazılarını öğretmektir.
Prof. Dr. Emine Oya SORİAS
1 | Çocuk/ergen ve annebabalarla görüşmenin temel ilkeleri fakkında bilgi sahibi olma |
2 | Alana özgü sözel ve sözel olmayan görüşme tekniklerini kullanabilme. |
3 | Sık görülen çocukluk ruhsal bozukluklarının klinik belirtileri ve etiyolojik faktörleri hakkında bilgi sahibi olma |
4 | Çocukluk ruhsal bozukluk belirtilerini fark edebilme ve tanı koyabilme |
5 | Yıkıcı ve saldırgan davranışları olan çocukların anne babaları için anne baba eğitim programları hazırlamayı ve yürütmeyi öğrenme. |
6 | Cinsel istişmarı değerlendirmeyi öğrenme |
7 | Kısa sureli yapılandırılmış oyun terapisi kullanarak küçük yaştaki cinsel istismar mağdurları ile çalışmayı öğrenme. |
8 | Travma sonrası stres bozukluğu olan çocuklarla yaşa uygun psikolojik müdahaleleri kullanarak çalışmayı öğrenme |
Yok
Yok
Çocukluk dönemine ilişkin psikopatolojileri belirleme, aile ile görüşme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Dersin Kapsamını Önemini ve Kuralları Gözden Geçirme | ||
2 | Çocuk/ergen ve aileyle ilişki kurma | ||
3 | Genel Görüşme İİkeleri ortam/çocuğu ve ergeni görüşmeye hazırlama/yapılandırma/destek | ||
4 | Özel Görüşme Teknikleri resim çizme/oyun/rol canlandırma/rol değiştirme/yer değiştirme | ||
5 | Aile Değerlendirmesi | ||
6 | İçe vuruk Belirtileri Değerlendirme İntihar/ depresif belirtiler/anksiyete/obsesif kompulsif belirtiler/psikotik belirtiler | ||
7 | Cinsel İstismar Değerlendirmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İçe vuruk Belirtileri Değerlendirme İntihar/ depresif belirtiler/anksiyete/obsesif kompulsif belirtiler/psikotik belirtiler | ||
10 | Cinsel istismara uğramış küçük çocuklar için grup terapisi | ||
11 | Travmaya maruz kalmış çocuklarla çalışma | ||
12 | Dışa Vuruk Belirtilerin Değerlendirilmesi Hiperaktivite ve dürtüsel davranışlar Saldırganlık ve şiddet | ||
13 | Dışa Vuruk Belirtilerin Değerlendirilmesi mani ve hipomani/karşı çıkma ve madde kötüye kullanımı | ||
14 | Saldırgan ve Yıkıcı Davranışları olan Çocukların Anne Babalarıyla Çalışma Kabul | ||
15 | Saldırgan ve Yıkıcı Davranışları Olan Çocukların Anne babalarıyla Çalışma Sınır Koyma | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Cepeda C. (2010). Clinical manual for the psychiatric interview of children and adolescents. American Psychiatric Publishing Inc. Shelby J.S. (2000). Brief therapy with traumatized children. In. H. D. Kaduson & C.E. Schaefer /Eds.) Short-term play therapy for children. New York: The Guilford Press. Gallo-Lopez L. (2000) A Creative play tharapy approach to the group teratmant of young sexually abused children. In. H. D. Kaduson & C.E. Schaefer /Eds.) Short-term play therapy for children. New York: The Guilford Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 19 | 2 | 38 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |