GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304195092012 Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi ve Koruyucu Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı 1) çocuk/ergen ve annebaba ile görüşme yaparken izlenecek temel ilkeleri ve özel görüşme tekniklerini, 2) çocuğun mevcut sorunları, gelişimsel öyküsü, sosyal ve ailesel özellikleri ve ruhsal bozukluk belirtileri hakkında bilgi toplamayı; 3) içe vuruk ve dışa vuruk ruhsal bozukluk belirtileri olan çocuklara yardım etmek için kullanılan önleyici yaklaşımlardan bazılarını öğretmektir.


Prof. Dr. Emine Oya SORİAS


1 Çocuk/ergen ve annebabalarla görüşmenin temel ilkeleri fakkında bilgi sahibi olma
2 Alana özgü sözel ve sözel olmayan görüşme tekniklerini kullanabilme.
3 Sık görülen çocukluk ruhsal bozukluklarının klinik belirtileri ve etiyolojik faktörleri hakkında bilgi sahibi olma
4 Çocukluk ruhsal bozukluk belirtilerini fark edebilme ve tanı koyabilme
5 Yıkıcı ve saldırgan davranışları olan çocukların anne babaları için anne baba eğitim programları hazırlamayı ve yürütmeyi öğrenme.
6 Cinsel istişmarı değerlendirmeyi öğrenme
7 Kısa sureli yapılandırılmış oyun terapisi kullanarak küçük yaştaki cinsel istismar mağdurları ile çalışmayı öğrenme.
8 Travma sonrası stres bozukluğu olan çocuklarla yaşa uygun psikolojik müdahaleleri kullanarak çalışmayı öğrenme


Yok


Yok


Çocukluk dönemine ilişkin psikopatolojileri belirleme, aile ile görüşme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin Kapsamını Önemini ve Kuralları Gözden Geçirme
2 Çocuk/ergen ve aileyle ilişki kurma
3 Genel Görüşme İİkeleri ortam/çocuğu ve ergeni görüşmeye hazırlama/yapılandırma/destek
4 Özel Görüşme Teknikleri resim çizme/oyun/rol canlandırma/rol değiştirme/yer değiştirme
5 Aile Değerlendirmesi
6 İçe vuruk Belirtileri Değerlendirme İntihar/ depresif belirtiler/anksiyete/obsesif kompulsif belirtiler/psikotik belirtiler
7 Cinsel İstismar Değerlendirmesi
8 Ara sınav
9 İçe vuruk Belirtileri Değerlendirme İntihar/ depresif belirtiler/anksiyete/obsesif kompulsif belirtiler/psikotik belirtiler
10 Cinsel istismara uğramış küçük çocuklar için grup terapisi
11 Travmaya maruz kalmış çocuklarla çalışma
12 Dışa Vuruk Belirtilerin Değerlendirilmesi Hiperaktivite ve dürtüsel davranışlar Saldırganlık ve şiddet
13 Dışa Vuruk Belirtilerin Değerlendirilmesi mani ve hipomani/karşı çıkma ve madde kötüye kullanımı
14 Saldırgan ve Yıkıcı Davranışları olan Çocukların Anne Babalarıyla Çalışma Kabul
15 Saldırgan ve Yıkıcı Davranışları Olan Çocukların Anne babalarıyla Çalışma Sınır Koyma
16 FİNAL SINAVI

Cepeda C. (2010). Clinical manual for the psychiatric interview of children and adolescents. American Psychiatric Publishing Inc. Shelby J.S. (2000). Brief therapy with traumatized children. In. H. D. Kaduson & C.E. Schaefer /Eds.) Short-term play therapy for children. New York: The Guilford Press. Gallo-Lopez L. (2000) A Creative play tharapy approach to the group teratmant of young sexually abused children. In. H. D. Kaduson & C.E. Schaefer /Eds.) Short-term play therapy for children. New York: The Guilford Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 2 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 19 2 38
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 4 5
ÖÇ 2 4 5 4 4 5
ÖÇ 3 4 4 4 4 5
ÖÇ 4 5 4 5
ÖÇ 5 4 4 5
ÖÇ 6 5 4 5
ÖÇ 7 4 4 4 4
ÖÇ 8 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek