Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304195112012 | Engelli Çocuk ve Ailesine Gelişimsel Yaklaşım | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yüksek lisans öğrencilerinin bu alanda çalışmalarını yürütürken bakım verici, eğitici, karar verici, danışman, savunucu, gibi birçok rolünü ve bağımsız işlevlerini kullanarak engelli çocuk ve ailesinin içinde bulunduğu süreci bilerek aileye yönelik bakımı planlayıp uygulayabilmeleri
Prof.Dr. Zümrüt Başbakkal, Doç. Dr. Figen Yardımcı
1 | Engelli çocuk ve ailesinin gereksinimlerini kavrayabilme |
2 | Engelli çocuk ve ailesinin bakımını sürdürürken mesleki rol ve işlevlerini yerine getirebilme |
3 | Engelli ile ilgili tanımlamaları sıralayabilme |
4 | Engelli çocuk ve ailenin topluma uyum sürecini kolaylaştıran kaynaklara ulaşılabilirliği sağlama |
5 | Engellilere yönelik sivil toplum kuruluşlarla çalışmaya gönüllü olma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yüksek lisans öğrencilerinin, engelli çocuk ve ailesinin gereksinimlerini aile merkezli bakım yaklaşımına uygun şekilde değerlendirebilme, bakımı planlayabilme, uygulayabilme bilgi ve becerilerini geliştirmeyi içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanımlar ve terminoloji | |||
2 | Dünyada ve Türkiye’de engellilik | |||
3 | Engelli bakımına yönelik hemşirelik kuram ve modelleri | |||
4 | Hemşirelik perspektifinden özürlülük -Fiziksel engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı -Zihinsel engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı -Duyusal engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı | |||
5 | Engelli çocuk ve aile -Ailenin engelli çocuğa yaklaşımı, -Uyum süreci -Aile sistem teorileri | |||
6 | Aile ile iletişim | |||
7 | Ara Sınav | |||
8 | Çocuk hakları ve engellilik | |||
9 | Engellilerle ilgili yasalar | |||
10 | Engelli çocuk ve evde bakım ve güvenlik | |||
11 | Engelli çocuk ve oyun | |||
12 | Engelli çocuk ve okula hazırlık | |||
13 | Engelli çocuk ve okula hazırlık | |||
14 | Engelli çocukların eğitimi, Engelli çocuğun cinsellik ve üreme sağlığına ilişkin eğitimi | |||
15 | Engelli çocukların eğitimi, Engelli çocuğun cinsellik ve üreme sağlığına ilişkin eğitimi | |||
16 | Final Sınavı |
1. Behrman R E, Kliegman R M (2003) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (1993) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, II. Baskı, Cilt 1 -2, İstanbul. 4. Kavaklı A (1995) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Yüce Reklam Yayınevi Dağıtım, İstanbul. 5. Atay M (2005) Çocukluk Döneminde Gelişim, Kök yayıncılık, Ankara. 6. Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Genişletilmiş 9. Baskı, C: I, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 5 | 50 |
Rapor Sunma | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 6 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 232 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |