GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304195112012 Engelli Çocuk ve Ailesine Gelişimsel Yaklaşım Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Yüksek lisans öğrencilerinin bu alanda çalışmalarını yürütürken bakım verici, eğitici, karar verici, danışman, savunucu, gibi birçok rolünü ve bağımsız işlevlerini kullanarak engelli çocuk ve ailesinin içinde bulunduğu süreci bilerek aileye yönelik bakımı planlayıp uygulayabilmeleri


Prof.Dr. Zümrüt Başbakkal, Doç. Dr. Figen Yardımcı


1 Engelli çocuk ve ailesinin gereksinimlerini kavrayabilme
2 Engelli çocuk ve ailesinin bakımını sürdürürken mesleki rol ve işlevlerini yerine getirebilme
3 Engelli ile ilgili tanımlamaları sıralayabilme
4 Engelli çocuk ve ailenin topluma uyum sürecini kolaylaştıran kaynaklara ulaşılabilirliği sağlama
5 Engellilere yönelik sivil toplum kuruluşlarla çalışmaya gönüllü olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yüksek lisans öğrencilerinin, engelli çocuk ve ailesinin gereksinimlerini aile merkezli bakım yaklaşımına uygun şekilde değerlendirebilme, bakımı planlayabilme, uygulayabilme bilgi ve becerilerini geliştirmeyi içerir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanımlar ve terminoloji
2 Dünyada ve Türkiye’de engellilik
3 Engelli bakımına yönelik hemşirelik kuram ve modelleri
4 Hemşirelik perspektifinden özürlülük -Fiziksel engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı -Zihinsel engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı -Duyusal engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
5 Engelli çocuk ve aile -Ailenin engelli çocuğa yaklaşımı, -Uyum süreci -Aile sistem teorileri
6 Aile ile iletişim
7 Ara Sınav
8 Çocuk hakları ve engellilik
9 Engellilerle ilgili yasalar
10 Engelli çocuk ve evde bakım ve güvenlik
11 Engelli çocuk ve oyun
12 Engelli çocuk ve okula hazırlık
13 Engelli çocuk ve okula hazırlık
14 Engelli çocukların eğitimi, Engelli çocuğun cinsellik ve üreme sağlığına ilişkin eğitimi
15 Engelli çocukların eğitimi, Engelli çocuğun cinsellik ve üreme sağlığına ilişkin eğitimi
16 Final Sınavı

1. Behrman R E, Kliegman R M (2003) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (1993) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, II. Baskı, Cilt 1 -2, İstanbul. 4. Kavaklı A (1995) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Yüce Reklam Yayınevi Dağıtım, İstanbul. 5. Atay M (2005) Çocukluk Döneminde Gelişim, Kök yayıncılık, Ankara. 6. Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Genişletilmiş 9. Baskı, C: I, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 5 50
Rapor Sunma 10 2 20
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 10 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 10 6 60
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 3 5 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 3 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek