Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304195142012 | Okul Psikolojik Danışmanlığında Güncel Konular | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin okul psikolojik danışmanlığı uygulamaları ile ilgili bilgilerini artırmak, yardım gerektiren özel durumlara ilişkin müdahale planları oluşturabilmelerini sağlamaktır.
Yard.Doç.Dr. Zeynep CİHANGİR-ÇANKAYA
1 | Okullarda psikolojik danışmanlığının felsefi ve tarihsel gelişimini hatırlama |
2 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik modelleri |
3 | Okul danışmanlığı uygulamalarını değerlendirme |
4 | Özel durumlara ilişkin müdahale planları oluşturabilme |
5 | Yas-kayıp yaşayan öğrencilere nasıl müdahale edilebileceğini kavrama |
6 | Anne babası boşanmış-boşanmak üzere olan öğrencilere nasıl müdahale edilebileceğini kavrama |
7 | Öz-saygı geliştirmede nasıl müdahale edilebileceğini kavrama |
8 | Fiziksel-cinsel tacize uğramış öğrencilere nasıl müdahale edilebileceğini kavrama |
9 | Kaygı-depresyon yaşana öğrencilere nasıl müdahale edilebileceğini kavrama |
10 | Öfke yönetimi konusunda nasıl müdahale edilebileceğini kavrama |
11 | Akademik motivasyon-başarı sağlamak için nasıl müdahale edilebileceğini kavrama |
12 | Kariyer planlama amacıyla nasıl müdahale edilebileceğini kavrama |
13 | Okul danışmanlığında konsültasyonu kavrama |
Yok
Yok
• Okullarda psikolojik danışmanlığının felsefi ve tarihsel gelişimi • Okul psikolojik danışma ve rehberlik modelleri • Okul danışmanlığı uygulamaları • Özel durumlara ilişkin müdahale planları nasıl oluşturulur? • Yas-kayıp yaşayan öğrencilere müdahale • Anne babası boşanmış-boşanmak üzere olan öğrencilere müdahale • Özsaygıyı geliştirme • Fiziksel-cinsel tacize uğramış öğrencilere müdahale • Kaygı-depresyon yaşayan öğrencilere müdahale • Öfke yönetimi • Akademik motivasyon-başarı • Kariyer planlama • Konsültasyon
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin felsefi ve tarihsel gelişimi | ||
3 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik modelleri | ||
4 | Okul danışmanlığı uygulamaları Özel durumlara ilişkin müdahale planları nasıl oluşturulur? | ||
5 | Yas-kayıp yaşayan öğrencilere müdahale | ||
6 | Anne babası boşanmış-boşanmak üzere olan öğrencilere müdahale | ||
7 | Özsaygıyı geliştirme | ||
8 | VİZE SINAVI | ||
9 | Fiziksel-cinsel tacize uğramış öğrencilere müdahale | ||
10 | Kaygı-depresyon yaşayan öğrencilere müdahale | ||
11 | Öfke yönetimi | ||
12 | Akademik motivasyon-başarı | ||
13 | Kariyer planlama | ||
14 | Okul danışmanlığında konsültasyon | ||
15 | Okul danışmanlığında konsültasyon | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Edison Knapp ve Arthur E. Jongsman (2002) The school counseling and School social work. Christopher A. Sink (2005), Contemporary school counseling : theory, research, and practice. Lawrence E. Tyson, Paul B. Pedersen (2000). Critical incidents in school counseling. Carey Dimmitt, (2007). Evidence-based school counseling : making a difference with data-driven practices. Colette T. Dollarhide (2008).Comprehensive school counseling programs : K-12 delivery systems in action. John P. Galassi (2007).Strengths-based school counseling : promoting student development and achievement. Gibson, R. L. & Mitchell, M. H. (1990). Introduction to Counseling and Guidance, (3rd ed.). New York: MacMillan Publishing Company. Hardin L.K. Coleman, Christine Yeh. (2008). Handbook of school counseling. Bradley T. Erf (2004). Professional school counseling : a handbook of theories, programs & practices . John J. Schmidt. (2003). Counseling in schools: essential services and comprehensive programs. John J. Sch (2008). Counseling in schools : comprehensive programs of responsive services for all students. Norman C. Gysbers, Patricia Henderson (2000).Developing and managing your school guidance program Robert D. Myrick (2003).Developmental guidance and counseling: a practical approach/
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 8 | 5 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 11 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 12 | 3 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 13 | 5 | 5 | 4 |