Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304195172013 | Okul Çağı Çocuklarında Ağız ve Diş Sağlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, okul sağlığı hizmetlerinde hemşirenin, öğrencilerin ağız ve diş sağlıklarını değerlendirmesi ve olumlu alışkanlıklar kazandırması yönünde çalışmalar konusunda bilgilendirilmesini amaçlamaktadır
Prof.Dr. Ece EDEN
1 | Çocuklarda süt ve kalıcı dişlerin yapısı, sürme kronolojisi ve fonksiyonlarının bilinmesi |
2 | Oral sağlık ve beslenme ve hijyen arasındaki ilişkisinin bilinmesi |
3 | Ağız hijyeninin sağlanmasının bilinmesi |
4 | Çocuklarda beslenmenin değerlendirilebilmesi ve beslenme önerileri verilebilmesi, taramaların organizasyonu |
5 | Diş sağlığını tehdit eden acil durumlarda ilk müdahalenin bilinmesi |
Yok
Yok
Bu derste yaş gruplarına göre diş gelişimi, dengeli ve düzenli beslenme, ağız hijyeninin sağlanması, diyet önerileri, diş sağlığını tehdit eden travma gibi durumlarda ilk müdahale öğretilecektir. Ağız ve diş taramalarının planlaması ve yürütülmesi konusunda bilgiler verilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş-Dersin tanıtımı, beklentiler | ||
2 | Literatür Okuma | ||
3 | Çene, yüz ve diş gelişimi ve sürme Dişlerin yapısı, görevleri | ||
4 | Oral sağlık beslenme ve hijyen arasındaki ilişki | ||
5 | Oral hijyen sağlanması | ||
6 | Diş macunu, ağız gargaraları ağız diş sağlığı ile ilgili ürünler | ||
7 | Dengeli beslenme ile ağız sağlığı ilişkisi ve diyet değerlendirilmesi | ||
8 | Diyet önerileri - taramalar | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Temel diş hekimliği uygulamaları | ||
11 | Koruyucu diş hekimliği uygulamaları, flor ve remineralize edici ajanlar, fissür örtücüler | ||
12 | Diş sağlığını tehdit eden acil durumlar | ||
13 | Diş sağlığını tehdit eden acil durumlarda müdahale | ||
14 | Çene yüz bölgesine ve dişlere gelen travmalar | ||
15 | Travmada acil müdahale Literatür Okuma | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Felton A, Chapman Basic Guide to Oral Health Education and Promotion, 2009 Ireland R, Clinical Textbook of Dental Hygiene and Theraphy, 2006 Nizel AE, Papas AS, Nutrition in Dentistry, 1989 Andreasen JO, Bakland LK, Flores MT, Andresean FM, Andersson L, Traumatic Dental Injuries- A manual, 2011 Andreasen JO, Bakland LK, Flores MT, Andresean FM, Andersson L, Çeviri-Eden E, Travmatik Dental Yaralanmalar- El Kitabı, 2014
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 12 | 2 | 24 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |