Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304025452017 | Okul Sağlığı Hizmetleri Uygulaması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 12,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını gözlemleyerek, öğrencilerin ve okul çalışanlarının sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik hizmetlere katılması ve yasal düzenlemeleri eleştirel bakış açısı ile tartışmasını sağlamaktır.
Prof.Dr. Aynur UYSAL TORAMAN
1 | Okul sağlığı hizmetlerinin önemini kavrayabilme |
2 | Okul sağlığı hizmetlerinde hemşirenin rol ve sorumluluklarını gerçekleştirebilme |
3 | Okul çevresini ve sağlık risklerini tanılamlayabilme |
4 | Okul sağlığı hizmetlerinde hemşirelik sürecini uygulayabilme |
5 | Öğrencilerin ve okul personelinin sağlık haklarının korunmasında hemşirenin savunucu rolünü geliştirebilme |
6 | Okulda tarama programları gerçekleştirebilme |
7 | Ülkemizde okul sağlığı hemşireliğine ilişkin mevcut durumu tartışabilme |
Yok
Yok
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okulları ve liseler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kurumun tanıtımı, uygulamanın kapsamı, önemi | ||
2 | Sağlık riskleri açısından okul çevresini değerlendirme | ||
3 | Okul yönetimi ile görüşerek sağlık eğitim konusu belirleme ve planlama | ||
4 | Sağlıklı/hasta bireyden veri toplama | ||
5 | Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci geliştirme | ||
6 | Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci uygulama | ||
7 | Okul yönetimi ile görüşerek, tarama programı planlama | ||
8 | Tarama programı uygulama | ||
9 | Tarama programı uygulama | ||
10 | Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik sürecini değerlendirme | ||
11 | Okul sağlığı hizmetlerine katılım | ||
12 | Okul sağlığı hizmetlerine katılım | ||
13 | Okul sağlığı hizmetlerine katılım Proje tasarımı | ||
14 | Okul sağlığı hizmetlerine katılım Proje hazırlama | ||
15 | Proje sunma | ||
16 | FİNAL SINAVI |
-T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. -Selekman, J. School health nursing: A Comprehensive Text. F. A. Davis Company.2006 -Lewis, KD, Bear, BJ. Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals Elseiver 3th edition. 2009 -Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. -Freeman, R., Public Health Care and Nursing Process The C.V Mosby Comp., St. Louis. Toronto. London, 1967. -Fromer, MJ Community Health Care and The Nursing Process Thr CV Mosby Comp. St Louis, Toronto, London, 1967. -Jarvis, L., Community Health Nursing. F.A. Davis Comp., Philedelphia 1981. -Güler Ç.,Akın L.,Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Hacettepe Üni.Yayınları,Ankara 2006 -Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing:Caring in Action,Second Edition,2003 -Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 -Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 10 | 15 | 150 |
Gözlem | 2 | 30 | 60 |
Alan Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 361 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 |