GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304025452017 Okul Sağlığı Hizmetleri Uygulaması Seçmeli Ders Grubu 1 2 12,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencinin okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını gözlemleyerek, öğrencilerin ve okul çalışanlarının sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik hizmetlere katılması ve yasal düzenlemeleri eleştirel bakış açısı ile tartışmasını sağlamaktır.


Prof.Dr. Aynur UYSAL TORAMAN


1 Okul sağlığı hizmetlerinin önemini kavrayabilme
2 Okul sağlığı hizmetlerinde hemşirenin rol ve sorumluluklarını gerçekleştirebilme
3 Okul çevresini ve sağlık risklerini tanılamlayabilme
4 Okul sağlığı hizmetlerinde hemşirelik sürecini uygulayabilme
5 Öğrencilerin ve okul personelinin sağlık haklarının korunmasında hemşirenin savunucu rolünü geliştirebilme
6 Okulda tarama programları gerçekleştirebilme
7 Ülkemizde okul sağlığı hemşireliğine ilişkin mevcut durumu tartışabilme


Yok


Yok


Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okulları ve liseler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kurumun tanıtımı, uygulamanın kapsamı, önemi
2 Sağlık riskleri açısından okul çevresini değerlendirme
3 Okul yönetimi ile görüşerek sağlık eğitim konusu belirleme ve planlama
4 Sağlıklı/hasta bireyden veri toplama
5 Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci geliştirme
6 Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci uygulama
7 Okul yönetimi ile görüşerek, tarama programı planlama
8 Tarama programı uygulama
9 Tarama programı uygulama
10 Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik sürecini değerlendirme
11 Okul sağlığı hizmetlerine katılım
12 Okul sağlığı hizmetlerine katılım
13 Okul sağlığı hizmetlerine katılım Proje tasarımı
14 Okul sağlığı hizmetlerine katılım Proje hazırlama
15 Proje sunma
16 FİNAL SINAVI

-T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. -Selekman, J. School health nursing: A Comprehensive Text. F. A. Davis Company.2006 -Lewis, KD, Bear, BJ. Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals Elseiver 3th edition. 2009 -Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. -Freeman, R., Public Health Care and Nursing Process The C.V Mosby Comp., St. Louis. Toronto. London, 1967. -Fromer, MJ Community Health Care and The Nursing Process Thr CV Mosby Comp. St Louis, Toronto, London, 1967. -Jarvis, L., Community Health Nursing. F.A. Davis Comp., Philedelphia 1981. -Güler Ç.,Akın L.,Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Hacettepe Üni.Yayınları,Ankara 2006 -Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing:Caring in Action,Second Edition,2003 -Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 -Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 10 15 150
Gözlem 2 30 60
Alan Çalışması 2 20 40
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 10 20
Proje Hazırlama 2 10 20
Proje Sunma 1 3 3
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 30 30
Okuma 1 15 15
Rapor 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 361

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 4 4
ÖÇ 2 5 5 4 5 4 4
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 4
ÖÇ 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 4
ÖÇ 7 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek