Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEYLTEZ501 | Tez Çalışması | Ders | 2 | 3 | 26,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Prof. Dr. Deniz Yalman, Prof. Dr. Serra Kamer, Prof. Dr. Zeynep Özsaran, Prof. Dr. Senem Alanyalı, Doç. Dr. Fatma Sert.
1 | Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. |
2 | Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. |
3 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. |
4 | Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. |
5 | Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi. |
6 | Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yüksek lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yüksek lisans tez konusu belirleme. | Literatürlerden ve abstract kitaplarından ilgi duyduğu tez konusu ile ilgili araştırma yapmak. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
2 | Yüksek lisans tez konusu belirleme. | Literatürlerden ve abstract kitaplarından ilgi duyduğu tez konusu ile ilgili araştırma yapmak. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
3 | Yüksek lisans tez konusu belirleme. | Literatürlerden ve abstract kitaplarından ilgi duyduğu tez konusu ile ilgili araştırma yapmak. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar. | Konu ile ilgili bilgilerin okunması, tartışılması. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
5 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar. | Konu ile ilgili bilgilerin okunması, tartışılması. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
6 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar. | Konu ile ilgili bilgilerin okunması, tartışılması. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
7 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar. | Tezin uygulama yöntemlerinin belirlenmesi. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
8 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Tezin uygulama yöntemlerinin belirlenmesi. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
9 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Tezin uygulama yöntemlerinin belirlenmesi. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
10 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Tezin uygulama yöntemlerinin belirlenmesi. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları. |
11 | Tez konusunun uygulanması. | Bilimsel ve uygun teknik donanımlar kullanılarak tezin yapılması. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları, teşhis ve tedavi cihazları, tedavi planlama sistemleri, dozimetrik sistemler. |
12 | Tez konusunun uygulanması. | Bilimsel ve uygun teknik donanımlar kullanılarak tezin yapılması. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları, teşhis ve tedavi cihazları, tedavi planlama sistemleri, dozimetrik sistemler. |
13 | Tez konusunun uygulanması. | Bilimsel ve uygun teknik donanımlar kullanılarak tezin yapılması. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları, teşhis ve tedavi cihazları, tedavi planlama sistemleri, dozimetrik sistemler. |
14 | Tez konusunun uygulanması. | Bilimsel ve uygun teknik donanımlar kullanılarak tezin yapılması. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları, teşhis ve tedavi cihazları, tedavi planlama sistemleri, dozimetrik sistemler. |
15 | Tez konusunun uygulanması. | Bilimsel ve uygun teknik donanımlar kullanılarak tezin yapılması. | Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları, teşhis ve tedavi cihazları, tedavi planlama sistemleri, dozimetrik sistemler. |
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Sözlü Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 60 | 6 | 360 |
Tartışma | 15 | 2 | 30 |
Gözlem | 15 | 2 | 30 |
Proje Hazırlama | 20 | 4 | 80 |
Makale Yazma | 20 | 2 | 40 |
Makale Kritik Etme | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 25 | 5 | 125 |
Okuma | 20 | 3 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 770 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |