GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEYLUAD502 Uzmanlık Alan Dersi Ders 2 4 4,00

Yüksek Lisans



Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması.


Prof. Dr. Dilşat ARIKSOYSAL, Prof. Dr. M. Emrah KILINÇ, Prof. Dr. K. Arzum ERDEM GÜRSAN, Prof. Dr. Özlem SÖĞÜT, Prof. Dr. Pınar KARA KADAYIFCILAR, Prof. Dr. Hakan KARADENİZ


1 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
2 Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
3 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
4 Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
5 Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi.
6 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
2 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
3 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
4 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
5 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
6 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
7 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
8 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
9 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
10 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
11 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
12 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
13 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
14 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
15 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.
16 Tez danışmanının belirleyeceği konular Okuma, kaynak tarama, soru-yanıt, tartışma Ulusal ve uluslararası bilimsel dergiler, kitaplar, kongre bildiri kitapçıkları.

İlgili kitap ve makaleler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Sözlü Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Sözlü Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 15 4 60
Tartışma 12 1 12
Soru-Yanıt 12 1 12
Gözlem 8 1 8
Bireysel Çalışma 10 2 20
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 4 4 3 4 3 4 5 4 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 3 4 3 4 5 4 5 5
ÖÇ 3 5 4 4 4 3 4 3 4 5 4 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 4 3 4 3 4 5 4 5 5
ÖÇ 5 4 3 4 4 3 4 3 4 5 4 5 5
ÖÇ 6 4 4 4 4 3 4 3 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek