GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9308035242018 Eğitim Becerileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans



Bu dersin sonunda öğrenciler, Görsel işitsel eğitim araçlarını kullanarak bir eğitim sunumu hazırlayıp interaktif tekniklerle sunabilmeyi öğrenecek ve teorik açıdan bilgi sahibi olabileceklerdir.


Prof. Dr. Meltem Çiçeklioğlu


1 1. Olumlu bir eğitim ortamı oluşturarak eğitim tekniklerini olumlu eğitim atmosferinde kullanma konusunda yetkinleşebilme,
2 2. Günlük hayatta ve mesleki hizmetlerinde kişilerarası ilişkilerin temelini oluşturan başarılı iletişimi kurabilme,
3 3. Problem çözmeye ait altı basamaklı yaklaşımı uygulayabilme,
4 4. Eğitim sunarken interaktif eğitim tekniklerini kullanabilme,
5 5. Görsel-işitsel eğitim araçlarını etkili kullanabilme,
6 6. Çeşitli eğitim konularında; halk eğitimi, yetişkin eğitimi, çocuklara ve adölesanlara eğitim sunumları planlayabilme,
7 7. Danışmanlığın temel ilkelerini sayabilecek ve danışmanlık yapabilme,
8 8. Bireylerin performansını eğitim yolu ile iyileştirmeyi planlayabilme,
9 9. Bir eğitim planlayıp yürütebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitim Yöntemleri Konusunda Temel Beceri, İlke Ve Yöntemler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Açılış, Tanışma Beklentiler, Amaç ve Hedefler Eğitim Materyallerinin Ve Programın Gözden Geçirilmesi
2 İnteraktif (Karşılıklı Etkilenen Eğitim) Eğitim Tekniklerini Kullanarak Etkili Sunum Yapmak
3 Eğitim İçeriğinin Analizi
4 Eğitim Planlama ve Yürütme
5 Bireylerin Performansının Eğitim Yolu İle İyileştirilmesi
6 Eğitim Planlama ve Yürütme
7 Grup Çalışması
8 Grup Çalışması
9 Grup Sunumları-1
10 Grup Sunumları-2
11 Saha Sunumları-1
12 Saha Sunumları-2
13 Saha Sunumları-3
14 Grup Sunumları-4
15 Eğitim Programının Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

1. Akın A. ve ark (1997), Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Programları için Bilgi-Eğitim-İletişim Rehberi 2. Ege Üniversitesi Tıp Eğitimi A.D. Eğitici Eğitimi Programı Ders Notları 3. Nicolopoulou A. (1993). Play, cognitive developement, and the social world: Piaget 4. Bilen M. Sağlıklı İnsan İlişkileri, İletişim, Armoni Ltd.Şti., Ankara, V.Basım, 20-25. 5. Eğiticiler İçin Aile Planlaması Kurs Rehberi, H.Ü.Halk Sağlığı ABD., Johns Hopkins Uluslar arası Üreme Sağlığı Eğitim Programı ve Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ocak 2000, Ankara. 6. Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Aile Planlaması ve Üreme Sağlığı, Danışmanlıkta İletişim Becerileri, Cilt 1, Damla Matbaacılık, Ankara, 2000, 69-72. 7. Algoritma Ders Notları, http://idak.gop.edu.tr/eyasar/algoritma.doc 8. Dury C. Problem based learning by distance education and analysis of a training system, Rech Soins Infirm. 2004 Dec;(79):68-82. 9. Heppner P.P., Hibel, J., Neal, G.W., Weinstein, C.L., Rabinowitz, F.E. (1982), Personal Problem-Solving: Adescriptive Study of İndividual Differences, Journal of Counseling, Psychology, 29 (6), 580-590. 10. Sullivan R. Magarick R. Bergthold G. Blouse A. Mcintosh N., Şahin N (Çev) Özvarış Ş.B. (Çev Ed.) Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. JHPIEGO, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara 1999 11. İletişim ve Eğitim Araçları, T.C. Sağlık Bakanlığı AÇSAP Genel Müdürlüğü-JICA, Ankara 1996 12. Evde ve Okulda Mutlu Çocuk Yetiştirmenin Temelleri. Çocuk ve Aile Kitapları. Haluk Yavuzer, Çocuk Eğitimi El Kitabı.,Kolektif. AnaBaba Okulu. Remzi Kitabevi 13. Bertan M, Güler Ç. Adölesan Sağlığı. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güneş Kitabevi, İzmir, 1995



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 10 2 20
Uygulama/Pratik 3 1 3
Takım/Grup Çalışması 2 2 4
Proje Tasarımı /Yönetimi 3 2 6
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 15 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 4 3 1 1 1 2 1 1 1 4 1
ÖÇ 3 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1
ÖÇ 4 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 2 5 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1
ÖÇ 7 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4
ÖÇ 8 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1
ÖÇ 9 2 3 1 1 1 1 2 1 1 1 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek