GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9308035382019 Diyabet ve Tamamlayıcı / Integratif Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı; diyabet hastasına bakım veren sağlık profesyonellerine tamamlayıcı/integratif yöntemler konusunda kuramsal bilgi vermek, integratif yöntemleri kullanarak bakım becerilerini kazandırmak, holistic bakış açısı ile bakımı planlamak ve uygulamaları entegre etmektir.


Prof.Dr. Yasemin YILDIRIM


1 Diyabet hastasında kullanılan tamamlayıcı/integrative yöntemleri kavrayabilme
2 Diyabet hastasında tamamlayıcı/integrative yöntemleri kullanarak bakım becerilerini kazanmak
3 Holistik bakış açısıyla diabet hastasının bakımını planlamak

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler ve Gelişimi
3 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Alternatif Tıp Sistemleri
4 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Alternatif Tıp Sistemleri
5 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Zihin-Beden Uygulamaları
6 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Zihin-Beden Uygulamaları
7 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Biyolojik Temelli Uygulamalar
8 Ara Sınav
9 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Biyolojik Temelli Uygulamalar
10 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler
11 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler
12 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Enerji Terapileri
13 Diyabet ve Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler: Enerji Terapileri
14 Tamamlayıcı/Integratif Yöntemler ve Etik
15 Literatür Sunumu
16 Final sınavı

Kaynaklar: 1. Akyol, AD., Yildirim, YK.,Toker, E., Yavuz, B. “The use of Complementary and Alternative Medicine (CAM) among chronic renal failure patients” J ClinNurs, 20(7-8): 1035-1043 (2011) 2. Cassileth RA, Deng G, Vickers A, Yeung KS, Chwistek M, Garrity D, Gubili J, Vroom P (2007). PDQ OnkolojiKanserdeTamamlayıcı Tıp. Đstanbul: Istanbul MedikalYayıncılık. (Ceviri Ed: E.Topuz). 3. Cole A, Shanley E (1998). Complementary therapies as a means of developing the scope of professional nursing practice. Journal of Advanced Nursing, 27, 1171–1176. 4. Engebretson J. Culture and complementary therapies ComplementaryTherapies in Nursing&Midwifery, (2002) 8, 177-184.. 5. Karaman E., ŞenuzunAykar F. Palyatif Bakımda Tamamlayıcı ve İntegratif Tedaviler. Turkiye Klinikleri J Anest Reanim-Special Topics 2017;10(1):63-9. 6. Pehlivan S, Süner A, Yıldırım Y, Fadıloğlu Ç. Investigation into Complementary and Integrative Health Approaches for Turkish Patients with Gastrointestinal Cancer. J Relig Health. 2018, 57(4):1497-1508 7. Tokem Y, Aytemur ZA, Yildirim Y, Fadiloglu C. Investigation into the use of complementary and alternative medicine and affecting factors in Turkish asthmatic patients. J ClinNurs. 2012 Mar;21(5-6):698-707. doi: 10.1111/j.1365-2702.2011.03823.x. Epub 2011 Nov 1. 8. Yıldırım Y. Akıl-Vücut Teknikleri: Gevşeme ve Hayal Kurma. Türkiye Klinikleri Tıbbi Onkoloji Özel Dergisi 2012; 5(1):1-10. 9. Yıldırım Y. Nefroloji Hastalarında Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Kullanımı ve Hemşirelik Yaklaşımı. Nefroloji Hemşireliği Dergisi, Eylül-Aralık 2007 Ocak-Nisan 2008, 21-25. 10. Yıldırım YK, Uyar M, Fadıloğlu Ç. Palyatif Kanser Bakımında Tamamlayıcı Tedaviler. Ağrı 2006:18(1):26-32. 11. Yildirim YK, Fadıloglu C. “The effect of progressive muscle relaxation training on anxiety levels and quality of life in dialysis patients” EDTNA ERCA J. 2006 Apr-Jun:32(2):86-8. 12. Yildirim Y. Patterns of the use of CAM in women with metastatic cancer. Cancer Nurs 2010: 33(3): 194-200 13. Yildirim Y, Parlar S, Eyigör S, Sertoz OO, Eyigor C, Fadiloglu C, and Uyar M. "An Analysis of Nursing and Medical Students' Attitudes toward and Knowledge of Complementary and Alternative Medicine" J ClinNurs 2010: 19(7-8):1157-1166


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 28 28
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 32 32
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 32 32
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek