Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308045052012 | Bilgisayar Programlamaya Giriş | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları Python programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Assist. Prof. Dr. Özgür Gümüş
1 | Temel veri tiplerini ve bilgisayarda ifade edilişlerini kavrayabilme |
2 | Girdileri ve çıktıları listeleyerek problemleri çözümleyebilme |
3 | Problemlerin çözümüne yönelik farklı ve etkin algoritmalar tasarlayabilme |
4 | Algoritmaları belirli bir notasyon ile ifade edebilme |
5 | Altprogramlar ile modüler yapıda programlar tasarlayabilme |
6 | Problem çözümlerini, yapısal bir programlama diliyle gerçekleştirebilme |
7 | Kolay okunabilir ve anlaşılabilir program yazabilme |
8 | Programlardaki hataları bulabilme ve düzeltebilme |
9 | Projenin gelişim aşamalarını ve programın kullanımını kapsayan teknik raporlar hazırlayabilme |
10 | Öğrendiklerini matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilme |
11 | Grup çalışması yapabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilgisayar sistemleri: Donanım, yazılım, verinin temsili ve ikilik sayı sistemi kavramları, bilgisayar ve programlar nasıl çalışır? Bilgisayarlar ile problem çözme: Algoritma, program ve programlama dilleri kavramları, algoritma ve program geliştirme. Programlamaya giriş: Veri tipleri, temel işlemler, değişkenler, ifadeler, giriş ve çıkış işlemleri. Python programlama diline giriş. Seçme yapıları: Tekli ve ikili seçme yapıları. Seçme yapıları: Çoklu ve iç içe seçme yapıları. Tekrar yapıları: Koşullu ve sayılı döngüler. Tekrar yapıları: İç içe döngüler. Altprogramlar: Böl ve çöz yöntemi, fonksiyon ve prosedürler. Altprogramlar: Scope kavramı, lokal ve global değişkenler, argüman-parametre eşleştirme, özyineleme. Dosyalar ve istisnalar. Listeler: Tek boyutlu listeler. Değişkenlik. Listeler: İki boyutlu listeler. Tuples. Sözlükler. Metin işleme. Algoritma analizi. Listelerde arama ve sıralama algoritmaları. Güncel uygulamalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar sistemleri: Donanım, yazılım, verinin temsili ve ikilik sayı sistemi kavramları, bilgisayar ve programlar nasıl çalışır? Bilgisayarlar ile problem çözme: Algoritma, program ve programlama dilleri kavramları, algoritma ve program geliştirme | ||
2 | Programlamaya giriş: Veri tipleri, temel işlemler, değişkenler, ifadeler, giriş ve çıkış işlemleri Python programlama diline giriş | ||
3 | Seçme yapıları: Tekli ve ikili seçme yapıları | ||
4 | Seçme yapıları: Çoklu ve iç içe seçme yapıları | ||
5 | Tekrar yapıları: Koşullu ve sayılı döngüler | ||
6 | Tekrar yapıları: İç içe döngüler | ||
7 | Altprogramlar: Böl ve çöz yöntemi, fonksiyon ve prosedürler | ||
8 | Altprogramlar: Scope kavramı, lokal ve global değişkenler, argüman-parametre eşleştirme, özyineleme | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Dosyalar ve istisnalar | ||
11 | Listeler: Tek boyutlu listeler Değişkenlik | ||
12 | Listeler: İki boyutlu listeler Tuples Sözlükler | ||
13 | Metin işleme | ||
14 | Algoritma analizi Listelerde arama ve sıralama algoritmaları | ||
15 | Güncel uygulamalar | ||
16 | Final sınavı | ||
17 |
• Gaddis, T., “Starting Out with Python, 3rd Edition”, Pearson, (2015) • Punch, W.F. & Enbody, R., “The Practice of Computing Using Python, 2nd Edition”, Pearson, (2013).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Proje Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Laboratuvar Sınavı | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 | |
ÖÇ 7 | |
ÖÇ 8 | |
ÖÇ 9 | |
ÖÇ 10 | |
ÖÇ 11 |