Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201045362021 | Batı Sanatı Araştırmaları: 19-20. yy. | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders 19.-20.yy.daki belli başlı sanat akımlarını öğretmeyi amaçlar; Neo-Klasisizm, Romantizm, Realizm, İzlenimcilik ve diğer tüm modern sanatsal stiller dahil. Bu ders, öğrencileri seçilmiş belirli konularda araştırma yapmaya ve bir araştırma raporu hazırlamaya teşvik eder. Bitirdikten sonra öğrencilerden görsel materyaller kullanarak araştırmalarını sunmaları istenir.
Prof. Dr. Semra Daşçı
1 | Araştırma yapma ve elde edilen bilgileri değerlendirme becerilerini artırmak. |
2 | Araştırma yöntemlerini öğrenmek |
3 | Araştırma makalelerinin seminer olarak sunumu |
4 | Konu üzerine tartışma yaparak öğrencilerin yorum ve iletişim becerilerini artırabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Neoklasizm ile başlayan bu ders, 19. yüzyıl akımları ile devam etmekte ve 20. yüzyıl modern sanatı ile sona ermektedir. Araştırma raporlarının sunulmasını ve hazırlanmasını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Neoklasik akımın doğuşu | ||
2 | Avrupa sanatında Romantizm akımı | ||
3 | Avrupa sanatında Realizm akımı | ||
4 | Empresyonizm’in doğuşu | ||
5 | 19. yüzyıl sanat akımlarının karşılaştırılması | ||
6 | 20. yüzyıl sanatına bakış | ||
7 | Araştırma konularının seçimi | ||
8 | Araştırma yöntemleri | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Seminer sunumu | ||
11 | Seminer sunumu | ||
12 | Seminer sunumu | ||
13 | Seminer sunumu | ||
14 | Rapor ve sunumların değerlendirilmesi | ||
15 | Rapor ve sunumların değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Michael Foucault, Bu Bir Pipo Değildir, çev. S. Hilav, Yapı Kredi Yay., İstanbul2016. Paul Klee, Modern Sanat Üzerine, Altıkırkbeş Yay., İst. 2011. Terry Barrett, Sanatı Eleştirmek, Hayalperest, İstanbul 2014. Wilson, M. (2015).Çağdaş Sanat Nasıl Okunur?, İstanbul: Hayalperest
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 7 | 2 | 14 |
Makale Kritik Etme | 20 | 3 | 60 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 |