GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201045122021 Anadolu Çini ve Seramik Sanatının Sorunları Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste; Anadolu Selçuklu Döneminden itibaren yoğun bir şekilde görülmeye başlayan çini ve seramik sanatının sorunları araştırılmaktadır.


Doç. Dr. Sevinç Gök İpekçioğlu


1 Çini ve seramik sanatının kaynaklarındaki sorunları öğrenme.
2 Kaynak sorunlarının çözümüne yönelik tartışma.
3 Dönemlere göre değişen süsleme üslubunun sorunlarını tartışma.
4 Çini ve seramik sanatında kullanılan renklerin benzerlik ve farklılıklarını öğrenme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında; Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu Dönemi çini ve seramik sanatında görülen özellikler Anadolu örnekleriyle karşılaştırılmaktadır. Anadolu Türk çini ve seramik sanatının kaynaklarıyla olan ilişkileri ve sorunları tartışılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgi.
2 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 1
3 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 2
4 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 3
5 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 4
6 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 5
7 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 6
8 Arasınav (Vize)
9 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 7
10 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 8
11 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 9
12 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 10
13 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 11
14 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 12
15 Anadolu Türk çini ve seramik sanatına kaynaklık eden unsurların sorunlarının tartışılması 13
16 Final

 Wilkinson, C.K. Iranian Ceramics, Newyork 1963.  Wilkinson, C.K. Nishapur: Pottery of the Early Islamic Period. The Metropolitan Museum of Art, New York 1967.  Lane, A., Early Islamic Pottery, London 1965.  Meinecke, M., “Die Keramiköfen von Afrasiab-Samarkand”, Mitteilungen der Societas Uralo-Altaica, I, 1968, 81-89.  Fehervari, G., Islamic Pottery, London, 1973.  Grube, E.J., Islamic Pottery, of the Eight to the Fiftenth Century in the Keir Collection, London, 1976.  Philon, H.,Early Islamic Ceramics, Benaki Museum Athens, Ninth To Late Twelfth Centuries, London 1980.  Porter, V.,Medieval Syrian Pottery, Ashmolean Museum Oxford, 1981.  Morgan, P.-Leatherby, J.,“Excavated Ceramics From Sirjan” Syria And Iran, Three Studies In Medieval Ceramics, Oxford Studies In Islamic Art, IV, Oxford 1987, s. 23-172.  Öney, G., İslam Mimarisinde Çini, Ada Yayınları, İstanbul 1987.  Grube, E.J.,Cobalt and Lustre, The First Centuries of Islamic Pottery, The Nasser D. Khalili Collection of Islamic Art, Editor Julian Raby, New York, 1994.  Porter, V.,Islamic Tiles, London 1995.  Watson, O.,Ceramics From Islamic Lands, New York 2005.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 15 3 45
Tartışma 10 3 30
Makale Kritik Etme 10 3 30
Bireysel Çalışma 15 3 45
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 4 3 2 5 4 3 3 1 3 2
ÖÇ 2 5 5 4 3 2 5 4 3 3 1 3 2
ÖÇ 3 5 2 4 1 1 5 5 3 1 1 3 3
ÖÇ 4 5 5 4 3 2 5 4 4 3 1 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek