Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206035562020 | Müziksel Değerlendirmede Yazılı Anlatım II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin müzik bilgisine derinlik kazandırmak, müzik üzerine okuma ve yazma edimini geliştirmek, kendi oluşturacağı metne yönelik çalışmalar yapmak.
Doç. Dr. İlhan ERSOY
1 | Çözümlemeli okuma ve anlama becerilerinin Geliştirilmesi |
2 | Müziksel Kavramları Tanımlayabilme ve Kullanabilme |
3 | Kavram-Edim İlişkisini Kurabilme |
4 | Bibliyografya geliştirilmesi |
5 | Bir Müziksel Metin Yazabilme Becerisi Geliştirilmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Genel yazılı anlatım kurallarının ve bilimsel yazım tekniklerinin öğretilmesi, geliştirilmesinin yanı sıra, ödev yoluyla müziksel metinler (makale, bildiri, kitap) ve performanslar hakkında (konser ya da ses kayıtları) çözümlemeli çalışmaların yapılması bu dersin içeriğini oluşturur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genel Tekrar | ||
2 | Analitik Okuma | ||
3 | Betimleme Yazısı Üzerine Genel Tartışma | ||
4 | Bir Müzik Albümü Betimlenmesi | ||
5 | Bir müziksel etkinlik betimlenmesi | ||
6 | Bir Müziksel etkinlik betimlenmesi | ||
7 | Bir Çalgı Betimlenmesi | ||
8 | ARASINAV | ||
9 | Review Makalesi | ||
10 | Makale Kurgusu | ||
11 | Bilimsel Bir Makale Denemesi | ||
12 | Bilimsel Bir Makale Denemesi | ||
13 | Bilimsel Bir Makale Denemesi | ||
14 | Ödev Çalışması |
BARZN, Jacques; GRAFF, Henry F (1999), Modern Araştırmacı, (Çev: F. Dilber), Tübitak. DAY, Robert A (1998) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev: G.A Altay) Tübitak. R.M. Emerson&R.I.Fretz&L.L.Shaw, (2008), Bütün Yönleriyle Alan Çalışması Etnografik Alan Notları Yazımı, (Çev:A Erkan Koca)Birleşik Yayınları, Ankara. Müziğe ilişkin yazılı (kitap, makale, bildiri vb.), işitsel (ses kayıtları, müzik CD’leri vb.) ve görsel (müzik klipleri vb.) kaynaklar.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Makale Yazma | 1 | 40 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 171 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |