Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204037222016 | Finansal Hizmet Pazarlaması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bankalar ve tüm finansal kurumlar rekabet değeri yaratmak için pazarlama faaliyetleri uygulamaktadırlar. Bu dersin amacı, öğrencilere finansal hizmetlere yönelik gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini tanıtmaktır.
Prof .Dr. Ayla ÖZHAN DEDEOĞLU
1 | Finansal hizmetlerin ürün/hizmet geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma stratejilerini analiz edebilmek. |
2 | Pazarlamanın modern finansal kurumların başarısına nasıl katkı sağlayacağını tanımlayabilmek. |
Yok
Yok
Bu ders, pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma gibi çeşitli pazarlama kavramlarını operasyonelleştirmektedir. Bu dersin sonunda öğrenciler, tüketicilerin nasıl bölümlendirileceğini, bunu yapmak için hangi bilgilerin gerekli olduğunu, bölümleme için kullanılabilecek yöntemleri, hangi tüketicilerin hedefleneceği, tüketicilerin zihninde markanın en iyi şekilde nasıl konumlandırılacağını belirlemeyi, tüketicilere ve firmalara değer yaratan yeni finansal ürün/hizmetlerin geliştirilmesini ve fiyatlandırılması ve/veya finansal hizmetlerde ortak marka yönetimini öğreneceklerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş – Modern Finansal Hizmet Örgütlerinde Pazarlamanın Rolü | ||
2 | Stratejik Pazarlama Yönetimi Süreci | ||
3 | Tüketicileri Anlama – Tüketici Satın Alma Davranışı | ||
4 | Kurumsal Satın Alma Davranışı | ||
5 | Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi | ||
6 | Pazar Bölümleme ve Konumlandırma Stratejileri | ||
7 | Hizmet, Hizmet Kültürü ve Tüketici Deneyimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Değer Yaratma ve Konumlandırma – Finansal Hizmetlerde Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma | ||
10 | Finansal Ürünlerin Geliştirilmesi ve Hizmet Deneyimlerinin Tasarlanması | ||
11 | Finansal Hizmetlerin Fiyatlandırma Stratejileri | ||
12 | Finansal Hizmetlerin Yer Stratejileri | ||
13 | Finansal Hizmetlerin Tutundurma Stratejileri | ||
14 | Marka Stratejileri ve Marka Yönetimi | ||
15 | İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejileri | ||
16 | FINAL |
• Armstrong, G., S. Adam, S. Denize & P. Kotler (2005), Principles of Marketing, 11th Edition, Pearson Education Australia • Pezzullo, M. A. (1998), Marketing Financial Services, American Bankers Association, USA • Harrison, H. (2000), Financial Services Marketing, Pearson Education Publishing, UK. • Estelami, H. (2006) Marketing Financial Services, Publisher: Dog Ear Publishing, Llc • Lovelock, C. H., P. G. Patterson & R. H Walker (2007), Services Marketing: An Asia-Pacific and Australian Perspective, Publisher: Pearson Education
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 5 | 5 |