GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204037222016 Finansal Hizmet Pazarlaması Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bankalar ve tüm finansal kurumlar rekabet değeri yaratmak için pazarlama faaliyetleri uygulamaktadırlar. Bu dersin amacı, öğrencilere finansal hizmetlere yönelik gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini tanıtmaktır.


Prof .Dr. Ayla ÖZHAN DEDEOĞLU


1 Finansal hizmetlerin ürün/hizmet geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma stratejilerini analiz edebilmek.
2 Pazarlamanın modern finansal kurumların başarısına nasıl katkı sağlayacağını tanımlayabilmek.


Yok


Yok


Bu ders, pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma gibi çeşitli pazarlama kavramlarını operasyonelleştirmektedir. Bu dersin sonunda öğrenciler, tüketicilerin nasıl bölümlendirileceğini, bunu yapmak için hangi bilgilerin gerekli olduğunu, bölümleme için kullanılabilecek yöntemleri, hangi tüketicilerin hedefleneceği, tüketicilerin zihninde markanın en iyi şekilde nasıl konumlandırılacağını belirlemeyi, tüketicilere ve firmalara değer yaratan yeni finansal ürün/hizmetlerin geliştirilmesini ve fiyatlandırılması ve/veya finansal hizmetlerde ortak marka yönetimini öğreneceklerdir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş – Modern Finansal Hizmet Örgütlerinde Pazarlamanın Rolü
2 Stratejik Pazarlama Yönetimi Süreci
3 Tüketicileri Anlama – Tüketici Satın Alma Davranışı
4 Kurumsal Satın Alma Davranışı
5 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi
6 Pazar Bölümleme ve Konumlandırma Stratejileri
7 Hizmet, Hizmet Kültürü ve Tüketici Deneyimi
8 Ara sınav
9 Değer Yaratma ve Konumlandırma – Finansal Hizmetlerde Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
10 Finansal Ürünlerin Geliştirilmesi ve Hizmet Deneyimlerinin Tasarlanması
11 Finansal Hizmetlerin Fiyatlandırma Stratejileri
12 Finansal Hizmetlerin Yer Stratejileri
13 Finansal Hizmetlerin Tutundurma Stratejileri
14 Marka Stratejileri ve Marka Yönetimi
15 İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejileri
16 FINAL

• Armstrong, G., S. Adam, S. Denize & P. Kotler (2005), Principles of Marketing, 11th Edition, Pearson Education Australia • Pezzullo, M. A. (1998), Marketing Financial Services, American Bankers Association, USA • Harrison, H. (2000), Financial Services Marketing, Pearson Education Publishing, UK. • Estelami, H. (2006) Marketing Financial Services, Publisher: Dog Ear Publishing, Llc • Lovelock, C. H., P. G. Patterson & R. H Walker (2007), Services Marketing: An Asia-Pacific and Australian Perspective, Publisher: Pearson Education


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 112

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 3 2 5 5
ÖÇ 2 3 2 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek