Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204055592015 | Küreselleşme, Strateji | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, küreselleşmenin farklı alanlara etkileri bağlamında strateji ve liderlik kavramlarını incelemektir. Küreselleşmenin ve kültürler arası etkileşimlerin yoğun olduğu günümüz örgüt çevrelerinde strateji oluşturma, uygulama ve örgütlere liderlik edebilmenin nasıl etkilendiğini ortaya koymak amaçlanmıştır.
Prof. Dr. Jülide KESKEN
1 | Küreselleşme, strateji ve liderlik kavramlarının kuramsal temellerini öğrenmek |
2 | Küreselleşmenin örgüt stratejisi ve liderliğine etkilerini kavramak |
Yok
Yok
Bu ders kapsamında küreselleşmenin tanımı, gelişimi ve farklı alanlara etkileri ile strateji ve liderlik kavramlarının nasıl etkilediği incelenecektir. Küresel anlamda strateji oluşturma, uygulama ve liderlik etme olguları küresel örnekleri ile karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin Tanımı ve Kapsamı | ||
2 | Küreselleşmenin Gelişimi ve Temelleri | ||
3 | Küreselleşmenin Etkileri | ||
4 | Strateji Tanımı ve Kapsamı | ||
5 | Strateji Süreçleri | ||
6 | Liderlik Kuramları | ||
7 | Liderlik Kuramları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Strateji ve Liderlik İlişkisi | ||
10 | Küresel Liderlik ve Küresel Stratejiler | ||
11 | Ödev Sunumları | ||
12 | Ödev Sunumları | ||
13 | Ödev Sunumları | ||
14 | Ödev Sunumları | ||
15 | Ödev Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Ed Cohen (2007) "Leadership Without Borders: Successful Strategies From World-Class Leaders", Wiley, Singapore Mike W. Peng (2014) "Global Strategy", 3rd. Edition, South Western Cengage Learning, Ohio Daniel Flemes (2010), "Regional Leardership in Global System: Ideas, Interests and Strategies of Regional Powers" Ashgate Publising, Burlington Robeert T. Moran, Philip R. Harris & Sarah V. Moran (2011), "Manageing Cultural Differences: Leadership Skills and Strategies in a Global World", 8th Edition, Butterworth-Heinemann, Oxford
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Seminer | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Okuma | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 |