GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9308055292020 Bilimsel İletişim Yöntemleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu derste, bilimsel araştırma yapma konusunda pratik bir giriş yapılacaktır. Dersin temel amacı, öğrencilere bilimsel bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunma konusunda deneyim kazandırmaktır. Öğrenciler, bilimsel sunum yapabilecek seviyeye gelecektir.


Dr. Öğr. Üyesi Özkan Doğanay


1 Bilimsel araştırma ve etik ihtiyacını anlamak, uygulamak
2 Kullanılan bilimsel yöntemin araştırmadaki önemini anlamak
3 Araştırma soruları üretmeyi ve bu sorulardan hipotez üretmeyi öğrenme
4 Kısıtlı süreler için verimli sunum yapma tekniklerini üretmek
5 Makale yazmayı, poster ve sunum hazırlamayı öğrenmek
6 Lisansüstü eğitimde başarılı olmak için gerekli sınav yönetmelik ve mevzuatlarını öğrenmek

Birinci Öğretim


Yok


Derse katılım


Ders kapsamında bilimsel araştırma teknikleri, bilim etiği, sağlık bilimleri kapsamında araştırma yöntemleri ve planları incelenecektir. İncelenen konulardan faydalanarak öğrencilere araştırma fırsatı verilecektir. Bu plan çerçevesinde; özgeçmiş hazırlama, sunum / poster hazırlama, özet ve referans mektubu yazımı anlatılacaktır. Dersler öğrenciler ile etkileşim içinde devam edecek ve her konunun uygulaması veya ödevi öğrenciler tarafından yapılacaktır ve sunulacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsel Araştırma ve Etik ile İlgili Temel Kavramlar
2 Bilimsel Araştırma Teknikleri
3 Hipotez Üretme ve Araştırma Tasarımını Oluşturma
4 Oluşturulan Hipotezlerin Değerlendirilmesi
5 3 Dakikalık Sunum Hazırlama Teknikleri
6 3 Dakikalık Sunum Yapma ve Değerlendirme
7 Özgeçmiş (CV) Hazırlama
8 Özgeçmiş (CV) Değerlendirme
9 Referans Mektubu Yazma
10 Arasınav
11 Özet Yazma Teknikleri
12 Özet Yazımı
13 Özetlerin Değerlendirilmesi
14 Sunum / Poster Hazırlama Teknikleri
15 Sunum / Poster Değerlendirme
16 Final

Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık Alreck, P.L, Settle R.B, (1995), The Survey Research Handbook : Guidelines and Strategies for Conducting a Survey 2nd Edition, Burr Ridge, Illinois : Irwin Professional Publishing.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 10 3 30
Derse Katılım 3 3 9
Beyin Fırtınası 1 1 1
Proje Hazırlama 2 1 2
Proje Sunma 10 2 20
Seminer 10 2 20
Makale Kritik Etme 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 1 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 1 4
Quiz için Bireysel Çalışma 2 1 2
Ev Ödevi 3 1 3
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3 3 5 3 5 2 3 3 5 4 4 4 3 4 5 2
ÖÇ 2 4 4 3 4 5 5 3 3 5 5 4 4 3 4 5 4 4
ÖÇ 3 3 3 4 5 3 5 3 4 5 4 4 3 3 5 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 5 3 5 2 3 4 5 3 3 5 3 4 5 2
ÖÇ 5 3 3 2 4 3 5 3 3 4 4 4 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 6 3 3 4 4 3 5 3 4 5 4 4 3 5 5 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek