Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308055292020 | Bilimsel İletişim Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu derste, bilimsel araştırma yapma konusunda pratik bir giriş yapılacaktır. Dersin temel amacı, öğrencilere bilimsel bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunma konusunda deneyim kazandırmaktır. Öğrenciler, bilimsel sunum yapabilecek seviyeye gelecektir.
Dr. Öğr. Üyesi Özkan Doğanay
1 | Bilimsel araştırma ve etik ihtiyacını anlamak, uygulamak |
2 | Kullanılan bilimsel yöntemin araştırmadaki önemini anlamak |
3 | Araştırma soruları üretmeyi ve bu sorulardan hipotez üretmeyi öğrenme |
4 | Kısıtlı süreler için verimli sunum yapma tekniklerini üretmek |
5 | Makale yazmayı, poster ve sunum hazırlamayı öğrenmek |
6 | Lisansüstü eğitimde başarılı olmak için gerekli sınav yönetmelik ve mevzuatlarını öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yok
Derse katılım
Ders kapsamında bilimsel araştırma teknikleri, bilim etiği, sağlık bilimleri kapsamında araştırma yöntemleri ve planları incelenecektir. İncelenen konulardan faydalanarak öğrencilere araştırma fırsatı verilecektir. Bu plan çerçevesinde; özgeçmiş hazırlama, sunum / poster hazırlama, özet ve referans mektubu yazımı anlatılacaktır. Dersler öğrenciler ile etkileşim içinde devam edecek ve her konunun uygulaması veya ödevi öğrenciler tarafından yapılacaktır ve sunulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma ve Etik ile İlgili Temel Kavramlar | ||
2 | Bilimsel Araştırma Teknikleri | ||
3 | Hipotez Üretme ve Araştırma Tasarımını Oluşturma | ||
4 | Oluşturulan Hipotezlerin Değerlendirilmesi | ||
5 | 3 Dakikalık Sunum Hazırlama Teknikleri | ||
6 | 3 Dakikalık Sunum Yapma ve Değerlendirme | ||
7 | Özgeçmiş (CV) Hazırlama | ||
8 | Özgeçmiş (CV) Değerlendirme | ||
9 | Referans Mektubu Yazma | ||
10 | Arasınav | ||
11 | Özet Yazma Teknikleri | ||
12 | Özet Yazımı | ||
13 | Özetlerin Değerlendirilmesi | ||
14 | Sunum / Poster Hazırlama Teknikleri | ||
15 | Sunum / Poster Değerlendirme | ||
16 | Final |
Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık Alreck, P.L, Settle R.B, (1995), The Survey Research Handbook : Guidelines and Strategies for Conducting a Survey 2nd Edition, Burr Ridge, Illinois : Irwin Professional Publishing.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 10 | 3 | 30 |
Derse Katılım | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
Seminer | 10 | 2 | 20 |
Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ev Ödevi | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |