| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201205011982 | Gelişim Psikolojisinde Özel Konular | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; gelişim psikoloji alanındaki yeni akımları tanımasını, gelişim psikolojisinin farklı disiplinlerle ilişkilerini öğrenmesini sağlamaktır.
Doç.Dr.. Türkan YILMAZ IRMAK
| 1 | Kültürel ve kültürler arası gelişim psikolojisi araştırmalarını kavrayabilme |
| 2 | Nöro-duygusal gelişim alanındaki yeni gelişmeleri takip edebilme |
| 3 | beyin gelişiminde çevreyle etkileşimin önemini anlayabilme |
| 4 | çocukalrda travma sonrası stres bozukluğu belirtilerini tanıyabilme |
| 5 | Travma mağduru çocukalra uygulanan yaratıcı müdahaleleri kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kültürün gelişim üzerindeki etkisi, beyin gelişim ve çevre, nöro-duygusal gelişim, bağlanma ve travmanın fizyolojik sonuçları, çocuklarda travma sonrası stres ve travma mağduru çocuklarla sanat, müzik ve hareket gibi yaratıcı müdahaleler.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
| 2 | Psikolojik gelişime kültürün etkisi Kültürel Psikoloji ve Kültürler arası Psikoloji | ||
| 3 | Bilişsel ve dil gelişimine kültürün etkisi | ||
| 4 | Kültürel ve etnik kimlik gelişimi | ||
| 5 | Beyin ve çevre etkileşimi | ||
| 6 | Beyin ve duygusal ve bilişsel gelişim | ||
| 7 | Davetli konuşmacı | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Çocuklarda travma sonrası stres bozukluğu | ||
| 10 | Travma mağduru çocuklar ve aileleriyle yaratıcı tedaviler | ||
| 11 | Travma mağduru çocuklarla sanat ve oyun terapisi | ||
| 12 | Travma mağduru çocuklarda dayanıklılık | ||
| 13 | Davetli konuşmacı | ||
| 14 | Travma mağduru çocuklarla gevşeme uygulamaları | ||
| 15 | Dersin genel değerlendirmesi | ||
| 16 | Final |
Nabuzoka, D. Ve Empson, J.M. (2010). Culture and Psychological Development.New York:Palgrave Macmillan. Hart, S. (2006). Attachment, Personality:An Introduction to Neuroaffective Development. London:Karnac Malchiodi, C.A. (2008). Creative Interventions with Traumatized Children.New York: The Guilford Pres. Yardımcı Kitaplar: Kağıtçıbaşı,Ç. (1996). Family and Human Develoment Across Cutures.New Jersey: Lawrence Erlbaum Assoc. Pub. Rogoff, B. The Cultural Nature of Human Development.New York: Oxford U Pres.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Rapor Hazırlama | 10 | 10 | 100 |
| Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 2 | 13 | 26 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 |
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 |
| ÖÇ 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 |
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |