GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201205212009 Gelişim Psikoloji Kuramları Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı Gelişim Psikolojisinde önemli olan kuramları ayrıntılarıyla incelemektir.


Dr. Öğr Üyesi Banu Çengelci Özekes


1 Gelişim Psikolojisinin klasik ve çağdaş kuramlarını kavrayabilme.
2 Bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılıkla ilgili gelişimsel süreçleri anlayabilme.
3 Gelişim psikolojisindeki kuramları yeni çalışmalar ışığında değerlendirebilme
4 İnsanın bilişsel,duygusal ve davranışsal süreçlerini farklı kuramlar açısından anlayabilme
5 Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme
6 Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
7 Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Gelişim Psikolojisinde Kuramlar dersinde klasik gelişim kuramlarının yanı sıra yeni-Piagetciler, çağdaş Eriksoncu araştırmalar, Bilgi işleme kuramı, Gibson’un ekolojik kuramı, Vygotsky ve sosyokültürel yaklaşım gibi çağdaş gelişim kuramcıları üzerinde seminerler yapılarak durulacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Gelişim psikolojisinin tarihsel süreci.
3 Freud Psikoanalitik kuram
4 Freud’un Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar
5 Erikson’ın Psiko-sosyal gelişim kuramı
6 Erikson’ın Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar
7 Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı Yeni-Piagetciler
8 Ara Sınav
9 Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar
10 Paget ve Kolhberg Ahlak Gelişimi
11 Bandura sosyal öğrenme ve ilişkili yeni çalışmalar
12 Etoloji ve diğer Evrimsel Kuramlar
13 Etoloji ve diğer Evrimsel Kuramlar ile ilişkili yeni çalışmalar
14 Gibson’un Ekolojik Algı Gelişim Kuramı
15 Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım
16 Final

1. Miller,H.P. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. Yay. Haz: Bekir Onur, Çev. Zeynep Gültekin. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. 2.Damon,W.(Seri Ed.).(1998). Handbook of child psychology(5th ed). New York: Milley.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 15 30
Rapor Sunma 2 3 6
Bireysel Çalışma 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 210

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 4 5 5 5 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 3 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 3 4 5 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek