Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201205212009 | Gelişim Psikoloji Kuramları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Gelişim Psikolojisinde önemli olan kuramları ayrıntılarıyla incelemektir.
Dr. Öğr Üyesi Banu Çengelci Özekes
1 | Gelişim Psikolojisinin klasik ve çağdaş kuramlarını kavrayabilme. |
2 | Bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılıkla ilgili gelişimsel süreçleri anlayabilme. |
3 | Gelişim psikolojisindeki kuramları yeni çalışmalar ışığında değerlendirebilme |
4 | İnsanın bilişsel,duygusal ve davranışsal süreçlerini farklı kuramlar açısından anlayabilme |
5 | Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme |
6 | Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
7 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişim Psikolojisinde Kuramlar dersinde klasik gelişim kuramlarının yanı sıra yeni-Piagetciler, çağdaş Eriksoncu araştırmalar, Bilgi işleme kuramı, Gibson’un ekolojik kuramı, Vygotsky ve sosyokültürel yaklaşım gibi çağdaş gelişim kuramcıları üzerinde seminerler yapılarak durulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Gelişim psikolojisinin tarihsel süreci. | ||
3 | Freud Psikoanalitik kuram | ||
4 | Freud’un Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
5 | Erikson’ın Psiko-sosyal gelişim kuramı | ||
6 | Erikson’ın Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
7 | Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı Yeni-Piagetciler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
10 | Paget ve Kolhberg Ahlak Gelişimi | ||
11 | Bandura sosyal öğrenme ve ilişkili yeni çalışmalar | ||
12 | Etoloji ve diğer Evrimsel Kuramlar | ||
13 | Etoloji ve diğer Evrimsel Kuramlar ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
14 | Gibson’un Ekolojik Algı Gelişim Kuramı | ||
15 | Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım | ||
16 | Final |
1. Miller,H.P. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. Yay. Haz: Bekir Onur, Çev. Zeynep Gültekin. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. 2.Damon,W.(Seri Ed.).(1998). Handbook of child psychology(5th ed). New York: Milley.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |