GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201225032012 Algı Psikolojisinde Yeni Akım ve Gelişmeler Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, temel algı kuramları çerçevesinde algısal mekanizmanın çalışma prensiplerinin tartışılmasıdır. Bu dersi alan öğrenciler, duyum, algı ve algının fizyolojik temellerine ilişkin yapılan son çalışmaları takip edecekler, yorumlayabilecekler ve tartışarak sonuca ulaşabileceklerdir.


Doç. Dr. Mehmet Koyuncu


1 Algı ile ilgili temel kuramsal yaklaşımları yorumlayabilme ve tartışabilme
2 Algı konusunda yapılan son çalışmaların takibi ve taramasını yapabilme
3 Verilen konuları araştırabilme ve anlaşılır bir şekilde sunabilme
4 Verilen bir konuda makale yazabilme
5


Yok


Yok


Algı kavramı, görme, görsel dikkat, nesne tanıma, renk, hareket, derinlik algılama, ses algısı, ses konumu belirleme, gestalt ilkeleri, renk fonksiyonları, doğrudan algı kavramı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
0 Tanışma, dersin amacı ve ders içeriğinin incelenmesi
1 Algının Fizyolojisine giriş
2 Görme ve Görsel korteks
3 Nesne ve sahne algılama
4 Görsel dikkat
5 Hareket algısı
6 Renk algılama
7 Derinlik ve büyüklük algılama
8 İşitme sistemi
9 Ses Konumlandırma
10 Konuşma Algısı
11 Algıyla ilgili son çalışmaların tartışılması
12 Algıyla ilgili son araştırmaların yorumlanması
13 Algıyla ilgili son araştırmaların yorumlanması
14 Algıyla ilgili son araştırmaların yorumlanması
15 Genel Değerlendirme

Goldstein, Bruce. (2010). Sensation and Perception. Belmont: Wadsworth. Gregory, R. L. & Colman, A. M. (1995). Sensation and Perception. Longman. London & New York. Kaufman, L. (1974). Sight & Mind. An Introduction to Visual Perception. Oxford university Press. Sekuler, R. & Blake, R. (2002). Perception. New York: McGraw – Hill Companies. Yardımcı Kitaplar: Ackerman, D. (1990). A Natural History of the Senses. New York: Random House Gregory, R.L. (1966). Eye and Brain: the Psychology of Seeing. New York: McGraw-Hill (World University Library). Gibson, J. J. (1966). The Senses Considered as Perceptual Systems. Boston: Houghton Mifflin. Gibson, J. J. (1979). The Ecological Approach to Visual Perception. Boston: Houghton Mifflin.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Proje Sunma 4 11 44
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 35 35
Okuma 15 4 60
Toplam İş Yükü (saat) 211

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 0 5 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 1 4 3 3 4 5 5
ÖÇ 2 5 3 5
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek